درمان جوش و منافذ باز صورت

نمایش 1–16 از 87 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

درمان جوش و منافذ باز پوست

محصولات بهداشتی و آرایشی مختلفی جهت کمک به درمان جوش و منافذ باز در تولیدات برندهای آرایشی وجود دارد. همه افراد روی پوست صورت خود حساس هستند و دوست دارند، پوستی صاف و بدون جوش داشته باشند. جای جوش و لکه های ناشی از آن، تا مدت ها روی سطح پوست باقی می ماند و از بین بردن این فرورفتگی ها، مستلزم صرف هزینه و زمان زیادی است که البته هیچ گاه به مانند روز اول پوست صاف و یکدست نمی شود و فقط تا حدودی بهبود پیدا می کند. 

آکنه صورت، مشکلی است که تقریباً همه افراد در سنین خاص با آن دست و پنجه نرم می کنند. البته شدت این قضیه در افراد مختلف متفاوت می باشد و عوامل محیطی مانند آب و هوا، بیماری های داخلی، چربی پوست و نوع رژیم غذایی می تواند باعث ایجاد جوش و آکنه در سطح پوست گردد. همچنین، عواملی مانند دوران بارداری در خانم ها، آلودگی هوای محل زندگی و خصوصیات نژادی و وراثتی از علل افزایش یا کاهش شدت آکنه می باشد. یکی از مهمترین علل به وجود آمدن جوش، منافذ باز پوست است که در ادامه بیشتر به آن می پردازیم.

درمان جوش و منافذ باز

منافذ باز پوست چیست؟

به قسمت هایی از پوست که فولیکول مو و چربی از آن خارج می شود، منافذ پوست گفته می شود. این منافذ، مسئول دفع سموم از پوست، تنفس پوست و اکسیژن‌ رسانی به سلول‌های سطح آن هستند. به طور کلی افراد با پوست های چرب، منافذ بازتری نسبت به افراد با پوست خشک دارند. این منافذ، به ویژه در اطراف بینی و روی گونه ها بیشتر مشاهده می شوند و با ترشح چربی، موجب زشتی و پیری پوست صورت می شوند، اگرچه ترشح چربی کافی از این منافذ، باعث حفظ تعادل پوست و جلوگیری از خشکی آن خواهد شد.

برای رسیدن به یک پوست بی عیب و سالم، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن و مرطوب ساختن، مانع از ایجاد منافذ شوید. از جمله عواملی که سبب آسیب به پوست می شوند، می توان به افزایش سن، قرار گرفتن در معرض آلودگی‌های محیطی و نور خورشید و منافذ باز اشاره کرد. منافذ پوست با باز شدن، علاوه بر اینکه زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهند، سبب بروز برخی مشکلات دیگر نظیر جوش می شوند، چرا که محل جمع شدن گرد و خاک، آلودگی و چربی است.

علل باز شدن منافذ پوست

دلایل بسیاری از جمله استرس، ژنتیک، سن بالا، چربی و آرایش بیش از حد، استفاده از محصولات غیر استاندارد پوستی، تغییرات هورمونی در دوران بارداری، بلوغ و یائسگی برای ایجاد منافذ باز پوست وجود دارد. این عوامل جلوی تنفس پوستی را می گیرند، در نتیجه پوست برای تنفس، منافذ خود را بازتر می کند. همچنین چربی بیش از حد، از بین رفتن الاستیسیته و قوام پوست و اندازه بزرگ فولیکول مو، بیشترین ارتباط را با بزرگ شدن منافذ پوست دارند و علل اصلی باز شدن منفذهای پوست هستند.

از دیگر دلایل اصلی باز شدن منافذ پوست که همه افراد با آن مواجه می شوند، افزایش سن است. با بالا رفتن سن، پوست حالت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و تولید کلاژن و الاستین در آن به حداقل می‌رسد. همین امر، سبب می‌شود که عوامل نگه‌دارنده پوست و کنترل سطح چربی آن به مرور از بین بروند و منافذ پوست باز و گشاد شوند. همچنین استفاده از لوازم آرایش نامناسب نیز از دیگر عوامل باز شدن منافذ پوست هستند. به خصوص افراد با پوست های چربی، باید بیشتر به این موضوع توجه کنند، زیرا استفاده از محصولات چرب برای این افراد باعث می‌شود که سطح چربی روی پوست بالا رود و در نتیجه ترشح چربی در منافذ بیشتر شده و آن ها را بازتر می کند.

منافذ باز پوست چیست؟

راه های درمان جوش و منافذ باز

اولین قدم برای جلوگیری از باز شدن منافذ پوست، رعایت بهداشت و استفاده از محصولات مناسب با نوع پوست است. برای پاک کردن آلودگی ها از سطح پوست، شستشوی روزانه توصیه می شود. در مورد پوست های چرب بهتر است تعداد دفعات شستشو حداقل دو بار (صبح و شب قبل از خواب) باشد. همچنین محصولات کاهنده چربی پوست، می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. در نظر داشته باشید که شستشوی بیش از حد پوست، می‌تواند موجب آسیب به پوست باشد.

از دیگر روش های قطعی درمان جوش و کاهش منافذ باز، استفاده از لایه بردارهای پوستی است. در این فرآیند با پاکسازی پوست، از بین بردن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده و کاهش چربی در پوست، منافذ باز پوست کاهش می یابد. محصولات متنوعی در بازار برای این امر موجود است که با استفاده مداوم و به مرور زمان، باعث می‌شوند منافذ پوست به تدریج کوچک شوند و کلاژن سازی افزایش یابد. نور خورشید نیز یکی از مهم ترین عوامل منافذ باز پوست است. برای جلوگیری از بروز این مشکل، استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب متناسب با نوع پوست، بسیار توصیه می شود. بهترین محصولات برای درمان جوش و منافذ باز عبارتند از:

جمع بندی

چربی های اضافی و بسیاری از عوامل دیگر، پوست را در معرض آلودگی قرار می دهند. در صورت عدم پاکسازی پوست، ایجاد آکنه و جوش حتمی است. جوش، یکی از متداول ترین مشکلات پوستی است که می تواند ناشی از دلایل مختلفی باشد. محصولات متنوعی در بازار با هدف درمان جوش و منافذ باز پوست تولید شده اند که به دلیل فرمولاسیون منحصر به فرد خود، باعث حذف چربی از سطح پوست می شوند. از جمله این محصولات می توان به انواع شوینده های صورت، لوسیون های مرطوب کننده، ژل های ضد جوش و محصولات کنترل کننده چربی پوست از برندهای مختلف اشاره کرد.

باقی ماندن مواد آرایشی روی پوست صورت، منافذ پوست را می بندد و جوش و آکنه را به وجود می آورد. استفاده از محصولی که به لایه برداری از سطح پوست می پردازد، سلول های مرده پوست صورت را از بین می برد و همچنین ترشح چربی پوست را تنظیم و متعادل می کند، بسیار اهمیت دارد. به طور کلی برای داشتن پوستی سالم و زیبا، رعایت یک روتین پوستی با محصولات مناسب نوع پوست، اهمیت بسیاری دارد که بیشتر متخصصان به آن اشاره دارند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم