مکمل های جینسینگ

نمایش دادن همه 16 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

دانستی های مهم در مورد مکمل جینسینگ

جینسینگ، یکی از بهترین گیاهان دارویی است که از زمان های قدیم تاکنون، در طب سنتی و پزشکی از آن استفاده می شده است. امروزه مکمل جینسینگ در بین افراد به خصوص ورزشکاران طرفداران بسیاری پیدا کرده است، زیرا این محصولات به افزایش قدرت و حفظ سلامت کلی بدن کمک بسیاری می کنند.

این گیاه شامل دوازده گونه متفاوت است که از آنها در تولید مکمل های تقویتی استفاده می شود. گیاه جینسینگ دارای طول عمری طولانی است و هر چقدر سن آن بیشتر باشد، فواید آن نیز افزایش پیدا می کند. شرکت های تولیدکننده مکمل های تقویتی و غذایی برای استفاده راحت تر از این محصول، آن را در فرم پودر، قرص، کپسول و شربت به تولید می رسانند.

مصرف این مکمل ها موجب افزایش انرژی، تقویت قوای جنسی و جسمی، جلوگیری از تشکیل سلول های سرطانی، کاهش قند خون و کلسترول، ریکاوری عضلات، بهبود عملکردهای شناختی و غیره می شود. دوز مصرفی این مکمل حتما باید توسط پزشک متخصص یا کارشناس تغذیه مشخص شود، زیرا مصرف خودسرانه آن ممکن است اثرات مثبت آن را تحت تاثیر قرار دهد.

دانستی های مهم در مورد مکمل جینسینگ

مکمل جینسینگ به چه دلیل دارای اهمیت است؟

گیاه جینسینگ دارای دو ترکیب بسیار مهم ginsenosides و gintonin است. این دو ماده، خواص درمانی این گیاه را نشان می دهند و بیشتر در ریشه جینسینگ یافت می شوند. علاوه بر این دو ماده پلی‌ استیلن، پلی‌ فنولیک، آرژنین و پلی‌ ساکارید اسیدی، از دیگر ترکیباتی هستند که در ریشه این گیاه وجود دارند. تمامی این مواد به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند و مانع از تضعیف سلامت بدن می شوند. اهمیت مکمل های این ماده نیز به دلیل خواص بسیاری است که این گیاه برای سلامتی بدن به ارمغان می آورد.

چرا مصرف مکمل های جینسینگ به ورزشکاران توصیه می شود؟

ورزشکاران، از جمله افرادی هستند که از این مکمل ها استفاده می کنند. جینسینگ گیاهی است که در عملکرد کلی بدن و افزایش کارایی آن نقش مهمی دارد. از آنجایی که ورزشکاران به خصوص بدنسازان مدام در حال انجام تمرینات ورزشی سنگین هستند، برای تقویت سیستم بدن خود، به مکمل جینسینگ نیاز دارند. مصرف این محصولات به دلایل زیر برای ورزشکاران تجویز می شوند.

افزایش انرژی

مهمترین خاصیت این مکمل ها برای ورزشکاران، افزایش انرژی است‌. از آنجایی که بدن در طول تمرینات دچار خستگی می شود، این مکمل تا حد زیادی انرژی مورد نیاز برای ادامه تمرینات را فراهم می کند. ترکیباتی همچون پلی ساکاریدها و الیگوپپتیدهای موجود در این گیاه، موجب کاهش استرس اکسیداتیو و در نتیجه افزایش انرژی ذهنی و جسمی ورزشکاران می شود. از این رو ورزشکاران بدون احساس خستگی و ضعف، با انگیزه بیشتری به ورزش می پردازند.

ریکاوری و بازسازی عضلات 

مکمل جینسینگ که در فرم پودر، کپسول، قرص یا شربت به تولید می رسد، برای ریکاوری عضلات ورزشکاران بسیار مناسب است، زیرا این گیاه موجب رشد عضلات و بهبود کارایی آنها می شود. ورزش های سنگین ممکن است به بافت عضله آسیب وارد کند. جینسینگ به دلیل خواص ضد التهابی و ترمیم کنندگی خود، تا حد زیادی از این آسیب ها و تحلیل عضلات جلوگیری می کند. به همین دلیل در مدت زمان کم، بافت های آسیب دیده عضلات ریکاوری می شوند.

افزایش قوای جسمانی و روانی ورزشکاران

بر اساس تحقیقات به عمل آمده روی خواص جینسینگ، این ماده موجب تقویت قوای جسمی و روانی ورزشکاران می شود. این مکمل گیاهی از نظر روانی ورزشکاران به خصوص بدنسازان را برای انجام تمرینات سخت آماده می کند. از این رو انگیزه این افراد برای انجام ادامه تمرینات ورزشی نیز بیشتر می شود. افزایش قوای جسمی نیز از جمله تاثیرات شگفت انگیز این مکمل روی بدنسازان حرفه ای است. لازم به ذکر است که مکمل جینسینگ باید قبل از شروع تمرینات مصرف شود که در مدت زمان کوتاهی تاثیرات خود را بگذارد.

کاهش وزن و چربی‌ سوزی با جینسینگ

از جمله دلایل مهم استفاده ورزشکاران از این مکمل، کاهش وزن و چربی سوزی است. یکی از اهداف ورزش، بدون شک کاهش وزن اصولی همراه با عضله سازی عنوان می شود. بر اساس نتیجه تحقیقات به عمل آمده در این زمینه، عصاره گیاه جینسینگ در کاهش اشتها و افزایش سوخت و ساز بدن نقش مهمی دارد. مصرف تنها 8 گرم از این مکمل در طول روز، به کاهش وزن کمک می کند. یکی از مزیت های کاهش وزن به کمک این گیاه، تنظیم سطح قند خون و کاهش گلوکز است. از این رو افراد چاق برای چربی سوزی بهتر است این مکمل را قبل از شروع تمرینات ورزشی خود مصرف کنند.

مصرف مکمل جینسینگ چه فوایدی دارد؟

گیاه جینسینگ در هر نوع، خواص شگفت انگیزی دارد که آن را معجزه جوانی نیز می نامند. علاوه بر ورزشکاران، این مکمل تقویتی ممکن است برای سایر افراد عادی نیز تجویز شود. این محصول به دلیل فواید زیر، دارای مصرف کنندگان بسیاری است، اما پیش از بررسی فواید این گیاه شگفت انگیز، تعدادی از بهترین مکمل های حاوی جینسینگ را معرفی خواهیم کرد. این محصولات عبارتند از:

شما می توانید با بررسی موارد مصرف و ویژگی این محصولات، فرآورده مورد نظر خود را انتخاب و از داروخانه آنلاین داروهوم خریداری کنید. فواید بسیار گیاه جینسینگ، شامل موارد زیر می شود:

جینسینگ؛ آنتی اکسیدانی قوی

این گیاه به دلیل خواص دارویی خود، در تولید بسیاری از مکمل های تقویتی و غذایی استفاده می شود. یکی از بهترین خواص این گیاه، آنتی اکسیدانی بودن آن است. این خاصیت جینسینگ، از تاثیر مخرب رادیکال های آزاد روی بدن جلوگیری به عمل می آورد و مانع از ابتلا به بیماری های خطرناکی همچون سرطان می شود.

رادیکال های آزاد از طریق عوامل خارجی، آلودگی محیط، تمرینات شدید ورزشی، بالا رفتن سن و غیره به بدن راه پیدا می کنند و موجب واکنش اکسیداتیو می شوند. در صورتی که تعداد رادیکال های آزاد در بدن افزایش پیدا کند، سلامتی افراد تحت تاثیر قرار می گیرد. از این رو مصرف تنها 2 گرم مکمل جینسینگ، موجب حفظ سلامتی و بهبود کارایی بدن می شود.

ارتقای عملکرد ذهنی و شناختی

یکی از مهمترین فواید جینسینگ، کمک به بهبود کارکرد ذهنی و شناختی است. برخی از ترکیبات این گیاه مانند جینسنوزیدها و پتاسیم، موجب جلوگیری از آسیب رادیکال های آزاد به مغز می شوند. طی مطالعات به عمل آمده در این خصوص، مصرف روزانه 200 میلی گرم از این مکمل به مدت 4 هفته، تاثیرات فوق العاده ای روی سلامت ذهنی، بهبود رفتارهای اجتماعی و خلاقیات افراد می گذارد. البته تاثیر این مکمل در دراز مدت کاهش چشمگیری پیدا می کند.

خواص ضد التهابی مکمل های جینسینگ

تحقیقات و مطالعات صورت گرفته روی گیاه جینسینگ نشان از خواص ضد التهابی آن دارد. این گیاه به دلیل برخورداری از ترکیب جینسوزاید، به مهار التهابات بدن کمک بسیاری می کند. عصاره این گیاه در مکمل جینسینگ موجب ارتقای خواص آنتی اکسیدانی آن می شود که این امر در کاهش التهابات داخلی و خارجی بدن موثر است.

جلوگیری از ایجاد سلول های سرطانی

پیشگیری از سرطان، یکی از مهمترین خواص جینسینگ است. این گیاه به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد رادیکال آزاد خود، از تشکیل برخی سلول های سرطانی خاص جلوگیری می کند و موجب رشد طبیعی سلول های بدن می شود. جینسوزاید موجود در این گیاه، 16 درصد خطر ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. همچنین این مکمل به بیماران تحت شیمی درمانی کمک می کند تا سریع تر بهبود پیدا کنند.

درمان مشکلات نعوظ در مردان

یکی از مشکلات بسیار رایج در مردان، اختلال در نعوظ است که آنان را از ادامه فعالیت های جنسی باز می دارد. برای حل این مشکل، مکمل جینسینگ گزینه ای بسیار مناسب است. تحقیقات به عمل آمده در این زمینه نشان می دهد که 60 درصد از مردان دارای مشکل در نعوظ با مصرف این مکمل ها بهبود پیدا کرده اند.

ترکیبات موجود در گیاه جینسینگ موجب بهبود گردش خون در رگ های خونی آلت تناسلی آقایان می شود و از ایجاد استرس اکسیداتیو در آنها جلوگیری به عمل می آورد. یکی دیگر از دلایل مصرف این مکمل ها، افزایش تولید نیتریک اکساید در بدن است. این ماده تنش عضلات بافت آلت تناسلی را کاهش می دهد و به عملکرد طبیعی آن کمک می کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن

جینسینگ یکی از گیاهان پرخاصیتی است که در تقویت سیستم ایمنی و بهبود کارکرد آن نقش مهمی دارد. این گیاه تا 35 درصد از ابتلا به بیماری ها جلوگیری می کند و مصرف آن به افرادی که جراحی های مهم در پیش دارند، توصیه می شود، زیرا این افراد بیشتر در معرض آلودگی و ابتلا به بیماری های عفونی قرار دارند.

بهبود عملکرد انسولین با مکمل جینسینگ

کنترل قند خون در افراد از اهمیت بسیاری برخوردار است، زیرا با افزایش قند خون، ابتلا به دیابت نوع 2 نیز افزایش پیدا می کند. این بیماری به دلیل عدم کارکرد صحیح انسولین در خون بروز پیدا می کند. مکمل های جینسینگ با کنترل سطح قند خون و تولید انسولین، پیشرفت این بیماری را مهار می کنند. عصاره گیاه جینسینگ در این مکمل ها موجب عملکرد صحیح پانکراس و افزایش جذب قند خون در بافت ها می شود. همچنین این مکمل اثرات مخرب رادیکال های آزاد روی سلول های بدن افراد مبتلا به دیابت را نیز از بین می برد.

کاهش ابتلا به بیماری‌ های ویروسی

ابتلا به بیماری های ویروسی مانند آنفولانزا، با مصرف این مکمل ها کاهش پیدا می کند. عصاره جینسینگ قرمز به بهبود عملکرد سلول های اپی تلیالی کمک می کند و بدین طریق، اثرات بیماری های ویروسی را کاهش می دهد.

کمک به حفظ سلامت موها

موها بیشترین تاثیر را در زیبایی چهره دارند. مکمل جینسینگ به دلیل برخورداری از کربوهیدرات‌ های طبیعی، از ریزش مو و ایجاد آلوپسی یا الگوی طاسی مردانه جلوگیری می کند. همچنین پماد جینسینگ یا پودر آن در رفع مشکلات فولیکول مو و شوره سر بسیار موثر است.

کند کردن روند پیری زودرس پوست

جینسینگ، از جمله گیاهانی است که به خواص ضد پیری شهرت دارد. این گیاه با خنثی سازی اثر رادیکال های آزاد روی پوست و تقویت سد دفاعی بدن، از پیری و چروک روی پوست جلوگیری به عمل می آورد. با مصرف مکمل های این گیاه، از خاصیت آنتی اکسیدانی آن بهره مند خواهید شد. این ماده ایمنی پوست را افزایش می دهد و خاصیت ضد عفونی کننده نیز دارد. بهبود جریان خون در زیر پوست، از جمله خواص جینسینگ است که موجب کاهش روند پیری و افزایش آبرسانی به سلول های پوستی می شود.

مکمل جینسینگ موثر در تقویت سلامت قلب

یکی از مزایای مکمل های جینسینگ، کاهش کلسترول خون است. از آنجایی که عملکرد قلب با کاهش کلسترول های مضر بهبود پیدا می کند، مصرف این مکمل ها در تقویت قلب بسیار موثر است. از دیگر فواید مکمل های جینسینگ برای قلب، کاهش مشکلات میوکاردیال و برخی از بیماری‌ های مزمن قلبی است. در واقع خواص آنتی اکسیدانی جینسینگ، از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند.

مصرف مکمل جینسینگ چه فوایدی دارد؟

مکمل های جینسینگ باید در چه دوزی مصرف شوند؟

مصرف روزانه مکمل های این گیاه بهتر است از 1 الی 2 گرم شروع شود و بنا به تشخیص پزشک میزان آن افزایش پیدا کند. مصرف این مکمل ها طی مدت 3 الی 6 هفته موجب کاهش استرس ناشی از تمرینات شدید و تقویت سیستم ایمنی بدن می شود. مصرف همزمان مکمل جینسینگ حاوی 2 الی 3٪ جینسوزاید همراه با غذا، موجب جذب بهتر این ماده در بدن و افزایش تاثیرات آن می شود.

عوارض جانبی مکمل های جینسینگ چیست؟

بدون شک استفاده بیش از حد هر مکمل و دارویی مضر است. مصرف طولانی مدت و بی رویه مکمل جینسینگ نیز ممکن است افراد را به مشکلات زیر دچار کند.

  • سردرد و سرگیجه
  • سکته ناشی از التهاب عروق خونی
  • اختلال در خوابیدن
  • مشکلات هضم و گوارش
  • تاری دید
  • افزایش یا کاهش فشار و قند خون
  • مشکلات عصبی و تشنج
  • اسهال
  • حساسیت های پوستی
  • خشک شدن دهان
  • خارش بدن
  • تغییرات خلق و خو
  • کاهش میل به غذا
  • آسیب ماهیچه ای
  • خونریزی واژینال و تورم سینه ها در زنان

لازم به ذکر است که قطع یکباره مکمل های جینسینگ، سبب بالا رفتن فشار خون و بی‌ حالی و لرزش در اندام ها می شود. همچنین مصرف روزانه 15 گرم از این مکمل نیز در ایجاد توهم، اختلال در هوشیاری، افسردگی و بی قراری تاثیرگذار است. سندرم شبه آنافیلاکسی نیز ممکن است با مصرف شربت جینسینگ در برخی افراد ایجاد شود.

چه زمانی باید از مکمل حاوی جینسینگ استفاده کرد؟

این مکمل بهتر است در مدت زمان دو الی سه هفته یا یک هفته در میان استفاده شود، زیرا استفاده طولانی مدت از مکمل مورد نظر نتیجه عکس می دهد. این گیاه به دلیل سازگاری با ژن ها، در زمان تمرینات شدید یا هنگام استراحت و ریکاوری استفاده می شود. برای نتیجه گیری بهتر از مصرف این مکمل، آن را قبل یا بعد از وعده های غذایی مصرف کنید. حداکثر مدت زمان استفاده از این مکمل ها، 6 هفته در نظر گرفته می شود.

مکمل جینسینگ با چه داروهایی تداخل دارد؟

مکمل های حاوی جینسینگ نباید با برخی از داروها مصرف شوند. از این رو به صورت خودسرانه و بدون تجویز پزشک از این محصولات استفاده نکنید. این مکمل با داروهای زیر سازگاری ندارد.

  • برخی از داروهای ضد افسردگی مهارکننده مونو آمین اکسیداز
  • داروهای مربوط به فشار خون و قلب
  • داروهای دیابت
  • داروهای رقیق کننده خون مانند وارفارین و آسپرین
  • داروهای ضد انعقادی
  • داروهای دارای کافئین
  • مسکن مورفین

مکمل های جینسینگ برای چه افرادی منع مصرف یا احتیاط دارد؟

مصرف مکمل مورد نظر برای تمامی افراد توصیه نمی شود، زیرا ممکن است عوارض جانبی خطرناکی برای آنان به همراه داشته باشد. مصرف مکمل مورد نظر برای افراد زیر مجاز نیست.

  • برخی از افراد مانند مبتلایان به دیابت در زمان مصرف این مکمل، باید مرتبا میزان قند خون خود را اندازه گیری کنند تا به مشکل هایپوگلایسمی دچار نشوند.
  • مکمل جینسینگ بهتر است برای زنان باردار و شیرده استفاده نشود.
  • کودکان و خردسالان نباید از این مکمل استفاده کنند.
  • مصرف این محصول برای خانم های مبتلا به آندومتریوز، سرطان سینه، فیبروز رحم، سرطان تخمدان و رحم مجاز نیست.
  • مردان مبتلا به سرطان پروستات نباید از این مکمل استفاده کنند.
  • این مکمل به بیماران دارای مشکلات قلبی و فشار خون بالا توصیه نمی شود.
  • مصرف مکمل های جینسینگ برای افراد مبتلا به MS و بیماران کلیوی خطرناک است.
  • افراد دچار اختلال در خواب بهتر است مکمل مورد نظر را استفاده نکنند.
  • این مکمل نباید قبل از جراحی استفاده شود، زیرا موجب اختلال در انعقاد خون می شود و خطر خونریزی را افزایش می دهد.
  • افراد دارای آلرژی یا حساسیت به جینسینگ باید از مصرف این مکمل خودداری کنند.

مکمل جینسینگ با چه داروهایی تداخل دارد؟

جمع بندی

مکمل جینسینگ، یکی از بهترین مکمل های تقویتی و گیاهی است که فواید بسیاری برای بدن به همراه دارد. این محصول باید در مدت زمان کوتاه و در دوز مشخصی مصرف شود. در غیر این صورت ممکن است عوارض بسیاری را به همراه داشته باشد. این مکمل را با برخی از داروها مانند داروهای قلبی، فشار خون، دیابت، داروهای ضد انعقاد خون و غیره مصرف نکنید. در انتها مکمل های جینسینگ برای تمامی افراد توصیه نمی شود. از این رو قبل از مصرف این مکمل، با پزشک یا کارشناس تغذیه مشورت های لازم را انجام دهید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم