قرص تقویت حافظه

نمایش 1–16 از 36 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

آشنایی با روش‌ های تقویت حافظه

داشتن حافظه‌ قوی و فعال نقش موثری در موفقیت دارد. حافظه قوی به فعالیت بیشتر مغز کمک می‌ کند و باعث پیشگیری از آلزایمر می شود. استفاده از روش های تقویت حافظه، می تواند به شما در زمینه فعالیت بیشتر مغز و قوی کردن حافظه و پیشگیری از فراموشی کمک زیادی کند. روش های زیادی برای تقویت ذهن و حافظه وجود دارد که با استفاده از آن‌ ها می توانید حافظه ای فعال داشته باشید. این روش ها بسیار ساده و موثر هستند و انجام دادن آن ها نیاز به هزینه خاصی ندارد، پس همه افراد می توانند از این روش ها استفاده کنند.

مطالعه و تمرکز بر مطالب کتاب یکی از روش‌ های تقویت حافظه

یکی از تاثیرگذارترین روش ها برای تقویت حافظه، مطالعه کردن است. مطالعه باعث به چالش کشیدن مغز می شود و اطلاعات جدیدی را به حافظه انتقال می دهد، اما روشی که می تواند تاثیر مطالعه را چند برابر کند، تمرکز بر مطالب هنگام خواندن است. سعی کنید در مکانی آرام مطالعه کنید و هنگام خواندن بر جزئیات و موضوع مطلب متمرکز شوید و آن ها را در ذهنتان ثبت کنید. انجام این روش به طور ناخودآگاه قدرت حافظه شما را افزایش می دهد. پس پیشنهاد می شود که مطالعه را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

تقویت حافظه با مدیتیشن

تمرین های مدیتیشن یکی از بهترین روش ها برای تقویت حافظه است. مدیتیشن باعث دور کردن استرس و اضطراب شده و به آرامش ذهن کمک زیادی می کند. مدیتیشن به فعالیت بهتر سلول های عصبی مغز نیز کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که مدیتیشن روزانه به مدت 20 دقیقه تاثیر چشمگیری بر تقویت حافظه و فعالیت بهتر مغز می گذارد. پس اگر قصد تقویت حافظه خود را دارید، از تمرین های مدیتیشن غافل نشوید.

تناسب اندام و حفظ وزن مناسب

تناسب اندام و وزن ایده آل نقش موثری بر ذهن می گذارد. پزشکان تشخیص داده اند که چاقی بیش از حد می‌تواند باعث ایجاد تغییراتی در سلول های عصبی مغز شده و تاثیر منفی بر قدرت حافظه بگذارد. همچنین افزایش وزن بیش از حد خطر ابتلا به آلزایمر را نیز افزایش می دهد. پس وزن مناسب نقش موثری بر تقویت حافظه دارد و از بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون نیز جلوگیری می کند.

تقویت حافظه به کمک داروها

خوشبختانه داروهای مفیدی وجود دارند که می‌توانند قدرت حافظه را تا چند برابر افزایش دهند. این داروها به شکل کپسول و قرص مصرف می شوند و علاوه بر تاثیری که بر حافظه می‌گذارند، ویتامین‌ها، املاح و مواد معدنی زیادی نیز دارند که برای سلامت بدن بسیار مفید هستند. پس پیشنهاد می شود که در کنار انجام تمرین های تقویت حافظه، از این داروها نیز استفاده کنید و زودتر به حافظه ای قدرتمند دست یابید.

مکمل های تقویت حافظه

بهترین مکمل های تقویت حافظه عباتند از:

  • قرص نروزان اورجینال ویتابیوتیکساین دارو برای بهبود عملکرد مغز و فعالیت بهتر سلول های عصبی بسیار مفید است. استفاده از این دارو به تقویت حافظه و جلوگیری از اختلالات و بیماری های ذهنی کمک زیادی می کند. قرص نروزان اورجینال ویتابیوتیکس سرشار از ویتامین های C و D و آهن است که به فعالیت بهتر گلبول های قرمز و سیستم ایمنی بدن کمک زیادی می کنند. بنابراین توصیه می شود که از تاثیرات این داروی مفید غافل نشوید.

  • کپسول جینک اکتیو گلدن لایفیکی دیگر از روش های تقویت حافظه مصرف کپسول جینک اکتیو گلدن لایف است. این کپسول مفید باعث تقویت حافظه و جلوگیری از زوال مغز می شود و برای بهبود عملکرد سالمندان نیز بسیار مفید است. مزایای دیگر این دارو عبارتند از بهبود جریان خون، حفظ سلامت قلب، کاهش استرس و اضطراب، کاهش سردرد و افزایش میل جنسی. این داروی تاثیرگذار را می توانید با قیمت 100/73 تومان تهیه کرده و با مصرف آن حافظه خود را تقویت کنید.

تقویت حافظه با خواب کافی

خواب نقش موثری بر بهبود عملکرد مغز و حافظه دارد. خواب باعث تثبیت حافظه کوتاه مدت و انتقال آن به حافظه بلند مدت می شود. پزشکان توصیه می کنند که برای تقویت حافظه، 7 الی 8 ساعت خواب شبانه بسیار ضروری است. پس اگر قصد تقویت حافظه خود را دارید، حتما برنامه منظمی برای ساعات خواب خود در نظر داشته باشید و از وارد شدن تاثیرات منفی به ذهنتان جلوگیری کنید.

تقویت حافظه با ذهن آگاهی

ذهن آگاهی یکی از موثرترین روش ها برای تقویت حافظه است. ذهن آگاهی را هم می توان با مدیتیشن انجام داد و هم به صورت جداگانه تمرین های آن را در برنامه روزانه قرار داد. یکی ساده ترین تمرین های ذهن آگاهی توجه به محیط پیرامون و تنفس عمیق است. به این صورت که در روز سعی کنید ذهنتان را از هرگونه افکار آزاد کرده و به جزئیات محیط پیرامون خود توجه کنید یا به مدت چند دقیقه چشم ها را بسته و نفس عمیق بکشید. تحقیقات نشان می دهد که ذهن آگاهی نقش موثری بر کاهش استرس و اضطراب و در نهایت تقویت حافظه دارد. پس توصیه می شود که تمرین های آن را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

تقویت حافظه با ورزش کردن

ورزش یکی از مهم ترین عوامل موثر بر تقویت حافظه و اقدامی مهم برای حفظ سلامت جسمانی و روانی است. انجام تمرین های ورزشی باعث رشد و بهبود عملکرد نورون های مغز می شود و در نهایت تاثیر مثبتی بر فعالیت ذهن و تقویت حافظه می گذارد. ورزش هایی مانند تمرین با دوچرخه ثابت برای افراد مسن و کسانی که به ورزش های انفرادی علاقه دارند، انتخاب بسیار خوبی برای تقویت حافظه است. تحقیقات نشان می دهد که ورزش قدرت حافظه را چند برابر می کند و برای تمام سنین از کودکان تا سالمندان مناسب است.

سرگرمی ها و بازی های فکری

بازی های فکری یکی از ساده ترین روش های تقویت حافظه هستند. مطالعات نشان می دهد که بازی های فکری باعث کاهش استرس و اضطراب می شوند و در تقویت حافظه نیز بسیار موثرند. بازی هایی مانند شطرنج، حل جدول و بازی های معمایی از این دسته سرگرمی ها هستند. بازی های فکری روی اپلیکیشن های موبایل ها نیز طراحی شده اند که انتخابی مناسب برای افراد شاغل محسوب می شوند، می توانید این بازی ها را روی موبایل خود نصب کرده و مواقعی که حجم کار کمتر است از آن ها استفاده کنید.

کاهش مصرف مشروبات الکلی و سیگار

مشروبات الکلی یکی از مواد مخرب برای حافظه محسوب می شود. الکل بر سلول های عصبی مغز تاثیر منفی می گذارد و عملکرد ذهن را ضعیف می کند. پس اگر قصد دارید حافظه ای قوی داشته باشید و از بیماری هایی مانند آلزایمر پیشگیری کنید، مصرف الکل را کاهش دهید و تلاش کنید که به مرور زمان مصرف آن ها را به طور کامل قطع کنید. سیگار نیز یکی از عوامل کاهش دهنده قدرت حافظه محسوب می شود. پس کاهش مصرف و ترک سیگار نیز یکی از مهم‌ترین راهکارهای بهبود عملکرد مغز است و می تواند نتایج مثبتی بر تقویت حافظه بگذارد.

گسترش روابط اجتماعی

عدم برقراری روابط اجتماعی با دیگران موجب افسردگی و استرس می شود که مانعی در برابر تقویت حافظه هستند. برای اینکه ذهنی فعال داشته باشید، ابتدا نیازمند شادابی و نشاط هستید. بنابراین روابط اجتماعی خود را گسترش داده و زمان هایی را به معاشرت با دوستان و آشنایان اختصاص دهید. روابط اجتماعی باعث دوری از افسردگی و اضطراب شده و در نهایت موجب تقویت حافظه می شود.

داشتن برنامه ریزی یکی دیگر از روش های تقویت حافظه

یکی از مهم ترین کارهایی که باعث تقویت حافظه می شود و از حواس پرتی جلوگیری می کند، برنامه ریزی روزانه است. تلاش کنید برای فعالیت های هر روزتان یک برنامه در نظر داشته باشید و طبق آن جلو بروید. برنامه ریزی به کارهای روزانه نظم می بخشد و از سردرگمی و حواس پرتی جلوگیری می کند و روشی مناسب برای تقویت حافظه است. پس توصیه می شود که از یک برنامه برای انجام کارهای روزانه خود استفاده کنید.

کاهش مصرف قند و شکر و کربوهیدرات ها

تحقیقات نشان می دهد که مصرف قند و شکر تاثیر منفی بر ذهن می گذارد و از تقویت حافظه جلوگیری می کند. البته مصرف شکر در مواردی برای سلامت بدن مفید محسوب می شود، اما مصرف بیش از اندازه آن از تقویت حافظه جلوگیری می کند.همچنین کربوهیدرات ها نیز از موادی هستند که از تقویت حافظه جلوگیری می کنند، بنابراین بهتر است که مصرف آن ها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید. مثلا موادی مانند نان سفید و فست فود از مقادیر زیادی کربوهیدرات تشکیل شده اند. پس پیشنهاد می شود برنامه غذایی خود را مطابق با کاهش مصرف شکر و کربوهیدرات تنظیم کنید.

تقویت حافظه

کنترل سطح ویتامین D

ویتامین D، یکی از ویتامین های مهم در بدن محسوب می شود که کمبود آن مشکلاتی مانند زوال عقل را ایجاد می کند. کنترل سطح این ویتامین در بدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است و کمک زیادی به تقویت حافظه و فعالیت بهتر ذهن می کند. پس پیشنهاد می شود که سطح این ویتامین را به صورت منظم چک کنید و در صورت کمبود آن با مشورت پزشک از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

مصرف کلم بروکلی

کلم بروکلی یکی از بهترین سبزیجاتی است که به تقویت حافظه و جلوگیری از زوال عقلی کمک زیادی می کند. کلم بروکلی سرشار از ویتامین و مواد معدنی مفید برای بدن است و استفاده از آن در برنامه غذایی تاثیرات مفیدی بر عملکرد ذهنی می گذارد. همچنین این گیاه مفید علاوه بر تقویت حافظه برای فشار خون و افزایش گردش خون در بدن نیز بسیار مفید است.

ماهی سالمون و قزل آلا

ماهی سالمون و قزل آلا در دسته ماهی های چرب قرار می گیرند. ماهی های چرب سرشار از امگا3 هستند که این ماده برای مغز و سلول های عصبی مغز بسیار مفید است. همچنین ماهی سالمون دارای مقادیر زیادی ویتامین D است که افزایش این ویتامین در بدن به تقویت حافظه کمک زیادی می کند. پس قرار دادن ماهی های چرب در رژیم غذایی یکی دیگر از روش های تقویت حافظه محسوب می شود.

تقویت حافظه با نوشیدن قهوه

قهوه از کافئین و مواد معدنی دیگری تشکیل شده که به بهبود عملکرد مغز کمک زیادی می کند. قوه باعث هوشیاری و رفع خستگی می شود و به دلیل آنتی اکسیدان هایی که دارد، از بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون جلوگیری می کند. معمولا همه کسانی که حافظه ای قوی دارند، نوشیدن قهوه را فراموش نمی کنند. مصرف قهوه معمولا صبح ها پیشنهاد می شود، زیرا ذهن را فعال ‌تر می کند و باعث می شود که روزتان را بانشاط بیشتری شروع کنید.

تاثیرات شکلات تلخ بر تقویت حافظه

شکلات تلخ حاوی مواد معدنی و ترکیباتی مانند کافئین و آنتی اکسیدان ها است. پزشکان معتقدند که شکلات تلخ قدرت ذهن را به طرز شگفت انگیزی افزایش می دهد و تاثیرات زیادی بر عملکرد ذهن می گذارد. این خوراکی خوشمزه علاوه بر تقویت حافظه از آلزایمر نیز پیشگیری می کند و باعث تقویت قوای جنسی نیز می شود، پس اگر به خوردن تنقلات علاقه زیادی دارید، شکلات تلخ را فراموش نکنید.

استفاده از آجیل و مغزها

آجیل و مغز مخصوصا مغز گردو سرشار از ویتامین E و امگا3 هستند. این مواد علاوه بر تاثیرات مفیدی که بر عملکرد ذهن می گذارند، از بیماری های قلبی نیز جلوگیری می کنند. همچنین مغز و آجیل مهم ترین گزینه برای افرادی است که از زوال عقل و بیماری هایی مانند آلزایمر ترسی در وجودشان دارند. پس از آجیل نیز می توان به عنوان یکی از مواد تقویتی برای حافظه یاد کرد.

جلوگیری از زوال عقل با خوردن پرتقال و توت فرنگی

پرتقال و توت فرنگی، دو میوه بسیار مفید برای بهبود عملکرد ذهن محسوب می شوند. این میوه ها سرشار از ویتامین C هستند که به سلامت مغز کمک می کنند و برای پیشگیری از بیماری های آلزایمر و افسردگی نیز بسیار مفید هستند. همچنین این میوه ها میزان استرس و اضطراب را کاهش می دهند و به شما کمک می کنند که ذهنی آرام داشته باشید و حافظه تان را تقویت کنید.

جمع بندی

قدرت حافظه و عملکرد مغز نقش مهمی در فعالیت های روزمره و رسیدن به اهداف دارند. برای اینکه بتوانید در مسیر موفقیت به درستی گام بردارید، نیازمند حافظه ای قوی و ذهنی فعال هستید. خوشبختانه با توجه به روش های تقویت حافظه، می توان فعالیت ذهن را چند برابر کرده و از بیماری هایی مانند آلزایمر و پارکینسون در آینده نیز پیشگیری کرد. پس نکات و راهکارهای مخصوص تقویت حافظه را جدی بگیرید و با انجام آن ها پس از مدتی به حافظه ای قوی دست یابید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم