بیوتین ( ویتامین H )

نمایش 1–16 از 41 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

خرید بیوتین

مکمل بیوتین یا ویتامین B7 برای سلامت بدن به خصوص پوست، مو و ناخن ها بسیار مفید است‌‌. این محصول با برندها و دوزهای متفاوت تولید می شود و از نظر شکل نیز به صورت قرص، آمپول و کپسول در بازار موجود است. مکمل های بیوتین رشد مو را افزایش می دهند و از شکنندگی ناخن ها و مشکلات پوستی جلوگیری می کنند. این محصول به دو صورت ایرانی و خارجی با قیمت های متفاوت به فروش می رسد. در ادامه این مقاله به نقد و بررسی کلی بیوتین می پردازیم.

نقد و بررسی انواع مکمل بیوتین

بیوتین یکی از ویتامین های گروه B به نام B7 یا ویتامین H است که امروزه توسط بسیاری از افراد دارای مشکلات پوستی، ریزش مو و شکنندگی ناخن ها مصرف می شود. مصرف این مکمل بدون نسخه پزشک نیز امکان پذیر است اما برای جلوگیری از عوارض احتمالی آن، بهتر است قبل از مصرف با یک پزشک متخصص پوست و مو در این باره گفت و گو کرد. برای افرادی که دارای ریزش موی شدید ناشی از کمبود بیوتین در بدن هستند، ممکن است آمپول بیوتین تجویز شود. در این صورت نتایج آن سریع تر قابل مشاهده خواهد بود. قرص بیوتین نیز نوعی مکمل تغذیه ای است که باید همراه با رژیم غذایی سالم و به صورت روزانه مصرف شود. مکمل بیوتین با تقویت مو از ریزش مجدد آن جلوگیری می کند و سبب افزایش سرعت رشد مو نیز می شود.

انواع مکمل بیوتین

افرادی که از سو تغذیه رنج می برند، برای تامین بیوتین باید از مکمل های حاوی آن استفاده کنند. برای آشنایی بیشتر با این محصول در ادامه انواع مکمل های بیوتین را بررسی می کنیم.

قرص بیوتین

قرص بیوتین پرمصرف ترین و پرفروش ترین مکمل های موجود در بازار هستند که همراه با سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن تولید می شوند. این قرص ها به تنهایی یا به صورت مولتی ویتامین در دسترس عموم قرار می گیرند. مکمل بیوتین دارای فواید زیر است:

  • درمان و جلوگیری از ریزش مو
  • افزایش رشد مو
  • بهبود تارهای آسیب دیده مو
  • حفظ سلامت پوست
  • ضخیم شدن مو
  • افزایش درخشندگی موها
  • تقویت ناخن ها و جلوگیری از شکستگی آنها

کپسول حاوی بیوتین

کپسول بیوتین در دو نوع خارجی و ایرانی با برندهای متفاوت در بازار موجود است و مانند قرص بیوتین موجب حفظ سلامت مو، پوست و ناخن ها می شود. این مکمل با دوزها و ترکیبات متفاوت به تولید می رسد و برای رفع کمبود بیوتین در بدن بسیار مناسب است. مصرف روزانه یک عدد از مکمل بیوتین به شما کمک می کند که از پوستی سالم، موهایی پرپشت و ناخن های مقاوم برخوردار شوید. بیوتین موجود در این مکمل موجب تولید کراتین در بدن می شود که مهمترین پروتئین مورد نیاز بدن برای حفظ سلامت پوست، مو و ناخن ها است.

آمپول بیوتین

آمپول بيوتين و بپانتن جز مکمل های بسیار مفید در درمان ریزش مو و جلوگیری از ریزش مجدد آن است. این آمپول برای افرادی که دارای ریزش شدید مو هستند یا عمل کاشت مو را انجام داده اند، تجویز می شود. این محصول علاوه بر بیوتین دارای ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک) نیز است. در هر بسته 6 آمپول بیوتین با دوز 5 میلی گرم ویتامین B5 وجود دارد. آمپول بپانتن نیز دارای 6 کپسول است که هر کدام از آنها حاوی 5 میلی گرم ویتامین B5 هستند. برای اثرگذاری بهتر، این دو آمپول را به طور همزمان در دو عضله تزریق می کنند. ویتامین B5 چربی پوست سر را کنترل می‌ کند و در جلوگیری از ریزش موی ناشی از چربی زیاد مو نیز نقش مهمی دارد. همچنین بپانتن موجب سوخت و ساز کربوهیدرات ها، چربی ها و تجزیه پروتئین ها می‌ شود و در تولید کراتین مو نقش موثری را ایفا می کند. بیوتین نیز با افزایش رشد موها و تقویت فولیکول ها از ریزش موها جلوگیری به عمل می آورد.

مکمل بیوتین ایرانی

مکمل های بیوتین ایرانی بسیار مشابه نمونه های خارجی آن هستند. زیرا ترکیبات بسیاری از آنها یکی است و تمامی آنها برای تامین بیوتین مورد نیاز بدن تولید می شوند. البته این مکمل ها نباید به جای رژیم غذایی سالم و حاوی بیوتین مصرف شوند. مکمل های بیوتین ایرانی با برندهای متفاوتی در بازار به فروش می رسند که تمامی آنها از نظر بهداشتی دارای استانداردهای بین المللی سازمان غذا و دارو هستند. برخی از این محصولات علاوه بر بیوتین دارای ترکیبات دیگری همچون: ویتامین C، ویتامین B5 و مواد معدنی نیز هستند. در این صورت قیمت و کارایی این مکمل ها نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود

مکمل های بیوتین خارجی

از بین مکمل های بیوتین، نوع خارجی آن بسیار مورد تقاضا قرار گرفته است. البته تفاوت خواص بیوتین ایرانی و خارجی بسیار ناچیز است. با این حال برخی از افراد ترجیح می دهند که از نوع خارجی مکمل بیوتین استفاده کنند. بیوتین خارجی با برندهای متفاوتی تولید می شود که معروف ترین آنها در ایران شامل: برند مولتی نرمال، نچرال ورلد، برانسون، وبر نچرالز، نوتری سنتری، هلث اید، یوروویتال و آپوویتال هستند. این محصولات به دلیل نحوه تولید و ترکیبات موجود در خود دارای کیفیت های متفاوتی هستند که آنها را از یکدیگر متمایز می کند.

خرید مکمل بیوتین از داروهوم

در زمان خرید مکمل بیوتین باید به نکات بسیاری توجه کرد. در این صورت یک محصول باکیفیت و بسیار مقرون به صرفه در اختیار شما قرار می گیرد. قیمت بیوتین بر اساس فاکتورهای زیر مشخص می شود.

  • برند تولید کننده مکمل های بیوتین
  • دوز تولید شده
  • نحوه تولید در آزمایشگاه
  • مجاز یا غیر مجاز بودن آن
  • استانداردها و مجوزهای بهداشتی
  • ایرانی و خارجی بودن مکمل
  • نوع ترکیبات به کار رفته در محتویات آن

خرید این محصول از داروخانه ها و فروشگاه های مجاز به صورت آنلاین و حضوری امکان پذیر است.

قیمت مکمل بیوتین

مکمل بیوتین یا ویتامین B7 یکی از مهمترین مکمل های تغذیه ای موجود در بازار است که به جبران کمبود این ماده در بدن کمک می کند. این مکمل در سه شکل قرص، آمپول و کپسول به فروش می رسد و دارای دو نوع ایرانی و خارجی با برندهای متفاوت است. در زمان خرید این مکمل باید به دوز بیوتین و سایر ترکیبات آن توجه کنید. در این صورت بدن مواد مورد نیاز خود را دریافت می کند و از ریزش مو، شکنندگی‌ ناخن ها و مشکلات پوستی جلوگیری به عمل می آید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم