مکمل های بهبود باروری آقایان

نمایش 1–16 از 31 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

بهبود باروری آقایان

ناباروری آقایان یکی از علل شایع عدم بارداری زنان است. طبق تحقیقات به عمل آمده در این خصوص، تقریبا پنجاه درصد ناباروری ناشی از اختلال در اندازه یا ضعف اسپرم ها است. برای بهبود باروری آقایان، روش های درمانی بسیاری وجود دارد. استفاده از داروهای مخصوص و برخی روش های جراحی ممکن است این مشکلات را درمان کنند، اما این روش ها دارای عوارض بسیاری نیز هستند.

از آنجایی که کمبود ویتامین ها و برخی از ریزمغذی ها در بدن سبب ناباروری مردان می شود، بهترین روش بی خطر و بسیار موثر در این زمینه، استفاده از مکمل های تقویتی و تغذیه ای است. این مکمل ها به حفظ سلامت اسپرم و سیستم تناسلی مردان کمک می کنند و میزان باروری آنان را افزایش می دهند.

مهمترین دلایل عدم باروری مردان، شامل مشکلات و اختلالات اسپرم ها، بیماری های عفونی دستگاه تناسلی، استرس، سیگار کشیدن، رژیم غذایی ناسالم، عوامل محیطی و غیره می شود. مواد غذایی یا مکمل های حاوی امگا 3، ویتامین دی، کلسیم، آمینواسیدهای ضروری، ویتامین ها و مواد معدنی متنوع تا حدود زیادی مشکلات ایجاد شده در باروری آقایان را رفع می کنند و با تقویت قوای جنسی، امکان پدر شدن را به آنان می دهند.

بهبود باروری آقایان

اهمیت استفاد از مکمل ها در بهبود باروری آقایان

مکمل های تغذیه ای دارای مواد مغذی و فعال بسیاری از قبیل روی، آرژنین، کوآنزیم Q10، ویتامین ها، اسید فولیک، آهن، سلنیوم، کلسیم، ویتامین دی و غیره هستند. این مکمل ها ممکن است به صورت مولتی ویتامین ها یا مکمل های جداگانه تولید شوند که هر کدام از آنها در تقویت سیستم ایمنی بدن و افزایش قدرت باروری آقایان نقش مهمی دارند.

مردان ممکن است دارای رژیم غذایی مناسبی نباشند و مواد مورد نیاز بدن خود را در طول روز دریافت نکنند. از این رو در صورت کمبود ریزمغذی های بدن، مصرف مکمل ها پیشنهاد می شود. برای این منظور بدون تجویز پزشک و انجام آزمایشات متفاوت از مصرف مکمل های غذایی پرهیز کنید، زیرا افزایش بیش از حد برخی از مواد مانند کلسیم در بدن ممکن است زمینه ساز مشکلات کلیوی و کبدی شود.

علل متفاوت ناباروری مردان

ناباروری مردان از جمله مشکلاتی است که در تولید مثل و زاد و ولد آنان اختلال ایجاد می کند. در این صورت با توجه به علل ناباروری، روش های درمانی متعددی پیشنهاد می شود که مصرف مکمل های تغذیه ای یکی از بهترین راه های بهبود باروری مردان به شمار می رود. کیفیت اسپرم و توانایی آن مهمترین عاملی است که از بارداری طبیعی جلوگیری می کند. از دیگر عوامل عدم باروری مردان باید به موارد زیر اشاره کرد.

  • اختلالات ایجاد شده در نعوظ

برخی از مردان در اثر افزایش سن یا مشکلات دیگر دچار ناتوانی جنسی می شوند. در این صورت امکان انجام عمل جنسی توسط مرد وجود ندارد.

  • تعداد و تراکم کم اسپرم

در صورتی که تعداد یا تراکم اسپرم های مرد کمتر از میزان نرمال باشد، ناباروری اتفاق می افتد. در این صورت منی مرد دارای کیفیت مطلوب برای باروری نیست.

  • حرکت نادرست اسپرم

حرکت اسپرم ها به سمت تخمک ها سبب تشکیل جنین می شود. در صورتی که مردان از سلامت دستگاه تولید مثل برخوردار نباشند، حرکت اسپرم ها به کندی صورت می گیرد. این اختلال از طریق آزمایش های  مخصوص قابل تشخیص است.

  • کاهش سطح تستوسترون

یکی دیگر از علل ناباروری شایع در مردان، کاهش تولید هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون است.

این علل نیز ممکن است به عوامل زیر ارتباط داشته باشند:

  • ژنتیک
  • کاهش سطح سلامت عمومی
  • نداشتن رژیم غذایی حاوی ریزمغذی ها
  • عدم انجام ورزش
  • چاقی یا لاغری بیش از حد
  • ابتلا به برخی از بیماری ها
  • قرارگیری در معرض آلاینده های شیمیایی

علل متفاوت ناباروری مردان

افزایش تعداد اسپرم ها و تقویت باروری به واسطه مصرف مکمل ها

امروزه به دلیل پیشرفت های ایجاد شده در حوزه پزشکی و دارویی، روش های کم خطر و موثرتری برای بهبود باروری آقایان پیشنهاد می شود. مصرف مکمل های غذایی و تقویتی اولین روش بی ضرر برای حل مشکلات جنسی و باروری مردان است. این مکمل ها در انواع متنوعی تولید می شوند و هر کدام از آنها تاثیر منحصر به فردی در حل مشکلات جنسی و باروری آقایان دارند. در ادامه، محبوب ترین مکمل های تقویت قوای جنسی آقایان را به شما معرفی خواهیم نمود.

شما می توانید انواع مکمل های بهبود باروری آقایان را از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید و درب منزل تحویل بگیرید.

مکمل دی- آسپارتیک اسید، موثرترین مکمل تقویت قوای جنسی آقایان

این مکمل تغذیه ای که با نام دی- آسپارتیک اسید (D-AA) در بازار به فروش می رسد، یکی از مهمترین اشکال آسپارتیک اسید است. این آمینو اسید دارای ساختاری زنجیره ای از پروتئین های مورد نیاز بدن است که بیشتر در بیضه، اسپرم و منی مردان وجود دارد. بر اساس تحقیقات انجام شده در این زمینه، دی آسپارتیک تاثیر بسیار زیادی در قدرت باروری مردان دارد. میزان D-AA در مردانی که دچار ناباروری هستند، بسیار کمتر از سایر مردان گزارش می شود.

مصرف مکمل مورد نظر در افزایش سطح هورمون های جنسی مردانه یا تستوسترون بسیار موثر است. تحقیقات صورت گرفته روی مردان نابارور نشان می‌ دهد که مصرف روزانه  66.2 گرم از این مکمل به مدت 3 ماه متوالی، حدود 30 الی 60 درصد میزان تستسترون و بهبود باروری مردان را افزایش داده است.

این مکمل همچنین قادر است، تعداد اسپرم ها و نحوه حرکت آنها را تا 60 الی 100 درصد افزایش دهد. طبق تحقیقات انجام شده، مصرف 3 گرم از مکمل D-AA توسط مردان سالم به مدت 2 هفته، موجب افزایش 42 درصدی میزان تستسترون در آنان شده است. این مکمل برای مردانی که دارای سطح هورمون جنسی مردانه پایین هستند و به این علت نابارور به شمار می روند، تاثیرگذار است.

ویتامین C، مکملی مفید در درمان ناباروری مردان

ویتامین ها نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن برعهده دارند. ویتامین C یکی از مهمترین ویتامین های مورد نیاز بدن است که اثر مخرب استرس اکسیداتیو را در بدن خنثی می کند و موجب جلوگیری از آسیب به بافت های بدن به خصوص اندام تناسلی آقایان می‌ شود.

استرس اکسیداتیو در اثر ضعف سیستم ایمنی بدن و مکانیزم دفاعی آن رخ می دهد. در صورت افزایش سطح استرس اکسیداتیو در بدن احتمال ابتلا به بیماری های التهابی و سایر مشکلات دیگر نیز بسیار زیاد می شود. نتیجه مطالعات صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که ناباروری مردان با سطح رادیکال های آزاد اکسیژن یا ROS ارتباط مستقیمی دارد.

یکی از راه حل های بسیار کارآمد برای تقویت باروری آقایان، استفاده از ویتامین C است. این ویتامین نوعی آنتی اکسیدان به شمار می‌ رود که اثر مخرب رادیکال های آزاد را خنثی می کند. این ماده همچنین در افزایش کیفیت منی و اسپرم مردان نیز نقش مهمی دارد. آزمایشات صورت گرفته روی گروهی از مردان نابارور نشان می دهد که مصرف روزانه 1000 میلی گرم از مکمل این ویتامین به مدت 2 ماه، حرکت اسپرم ها و تعداد آنها را به میزان 92 الی 100 درصد افزایش می دهد.

مکمل ویتامین C، اسپرم های تغییر شکل یافته را نیز کاهش می دهد و موجب جلوگیری از آسیب های ژنتیکی ناشی از رادیکال های آزاد در اسپرم ها می شود. در نتیجه مصرف این مکمل در درمان ناباروری مردان ناشی از استرس اکسیداتیو، بسیار موثر است. بهترین مکمل های ویتامین ث عبارتند از:

تاثیرات موثر مکمل ویتامین دی در بهبود باروری آقایان

مکمل های حاوی ویتامین D در افزایش میزان تستوسترون یا هورمون های جنسی مردانه نقش مهمی دارند. بر اساس مطالعات صورت گرفته روی مردان نابارور، میزان ویتامین D بدن آنان کمتر از مردان بارور گزارش شده است. این افراد با مصرف 3000 واحد ویتامین D3 به صورت روزانه و به مدت یک سال تا 25 درصد شاهد افزایش این هورمون در بدن خود بودند. همچنین ویتامین دی با افزایش حرکت اسپرم ها نیز ارتباط مستقیمی دارد. در نتیجه مصرف این مکمل به حل ناباروری ناشی از کاهش تستوسترون در بدن مردان کمک می کند. بهترین مکمل های ویتامین دی عبارتند از:

درمان ناباروری آقایان با مکمل های حاوی اسیدهای امگا 3

اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 نیز در تقویت سیستم جنسی مردان و عملکرد اسپرم ها نقش موثری دارند. در اسپرم ها مقدار بسیاری اسید چرب DHA وجود دارد که تامین کننده انرژی این سلول ها هستند. از آنجایی که غلظت این ماده در قسمت دم اسپرم بیشتر است، موجب حرکت صحیح آن می‌ شود. از این رو مردانی که دارای کمبود DHA هستند، باید از مکمل های حاوی این مواد استفاده کنند. زیرا کمبود امگا 3 DHA موجب کاهش حرکت و عملکرد اسپرماتوزوا می شود.

بر اساس نتیجه آزمایشات صورت گرفته روی مردان نابارور، مشخص شد که این مکمل استرس اکسیداتیو را نیز تا حدود زیادی در اسپرم ها کاهش می دهد. از این رو غلظت و تعداد اسپرم ها به حد متعادلی می رسد و بهبود باروری مردان اتفاق می افتد. 

مکمل ال کارنیتین و تاثیرات شگفت انگیز آن در ناباروری آقایان

ال کارنیتین اسید آمینه ای شاخه دار است که در لوله های درون بیضه ها یا اپیدیدیم وجود دارد. این ماده موجب تولید انرژی و افزایش اسپرم ها در بیضه می شود. ال کارنیتین اثر رادیکال‌ های آزاد را خنثی می کند و از کاهش تعداد، غلظت و کیفیت اسپرم ها جلوگیری به عمل می آورد. بدین طریق سلامت اسپرم ها با دریافت مقدار کافی از ال کارنیتین افزایش پیدا می کند.

این ماده موجب تولید انرژی بیشتر در بدن و تحرک بهتر اسپرم ها می شود و دیواره سلول اسپرم را نیز از آسیب حفظ می کند. نتیجه آزمایشات صورت گرفته روی 20 مرد نابارور نشان می دهد که دریافت روزانه 4 گرم از مکمل ال کارنیتین در مدت دو ماه، تحرک و عملکرد اسپرم ها را تا میزان 60 درصد افزایش داده است. این مکمل همچنین موجب بهبود اختلال نعوظ نیز می شود. بهترین مکمل های ال کارنیتین عبارتند از:

نقش مکمل ال آرژنین در بهبود باروری آقایان

یکی دیگر از مکمل های موثر در بهبود باروری مردان، ال آرژنین نام دارد. این مکمل حاوی اسید آمینه نیمه ضروری ال آرژنین است که در تولید اسیدهای آمینه دیگر و پروتئین های بدن نقش مهمی دارد. این ماده موجب تولید نیتریک اکساید در بدن می شود و بدین طریق خون‌ رسانی به عضلات را افزایش می دهد. انبساط عضلات در درمان نعوظ و انجام رابطه جنسی بسیار موثر است. ال آرژنین تعداد اسپرم ها را نیز افزایش می دهد و به حرکت صحیح آنها کمک می کند. بهترین مکمل های آرژنین عبارتند از:

 تاثیر مکمل زینک (روی) در باروری آقایان

زینک یا روی از جمله مواد معدنی ضروری بدن است که از طریق مصرف غذاهای حیوانی تامین می شود. کمبود این ماده از طریق مصرف مکمل های حاوی زینک به راحتی رفع می شود. این ماده در بهبود باروری مردان نقش مهمی دارد. کاهش این ماده موجب کاهش سطح هورمون جنسی مردانه و کیفیت اسپرم ها می شود. از این رو کمبود روی عاملی در ایجاد ناباروری مردان به شمار می رود. بهترین مکمل های حاوی زینک عبارتند از:

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مکمل های تقویت کننده اسپرم و مکمل های باروری مردان، می توانید مقاله مربوطه را از اینجا مطالعه نمایید.

تغذه سالم برای بهبود باروری آقایان

انواع مکمل های محبوب و پر فروش در بهبود باروری آقایان

شرکت های متفاوتی دست به تولید مکمل های تقویت کننده قوای جنسی و افزایش قدرت باروری مردان زده اند که در این بین مکمل های زیر جزو محبوب ترین ها در این زمینه به شمار می روند:

نتیجه گیری

مکمل ها در کنار رژیم غذایی سالم بهترین گزینه برای بهبود باروری آقایان به شمار می روند، زیرا در ترکیبات مکمل ها از مواد مغذی و مورد نیاز بدن استفاده شده است. این ریزمغذی ها سیستم جنسی مردان را تقویت می کنند و عملکرد آن را بهبود می بخشند. ناباروری مردان به دلایل متفاوتی از جمله کاهش حرکت، غلظت، تعداد و کیفیت اسپرم ها، عدم ترشح کافی هورمون جنسی مردانه یا تستوسترون، ژنتیک، اختلال نعوظ و عدم مصرف مواد غذایی مناسب ایجاد می شود.

از این رو مصرف مکمل های حاوی DHA، ویتامین C، ویتامین D، ال آرژنین، دی- آسپارتیک اسید و غیره در تقویت سیستم جنسی مردان و رفع مشکلات ذکر شده تاثیر به سزایی دارد. البته این مکمل ها باید در دوزهای مشخص و در یک زمان خاص مصرف شوند که تاثیرگذار باشند. دوز مصرفی مکمل های تقویت کننده باروری آقایان توسط پزشک مشخص می شود و استفاده خودسرانه از این مکمل ها ممکن است شرایط ناباروری را برای مردان سخت تر کند.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم