مکمل های بهبود باروری بانوان

نمایش 1–16 از 24 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

امروزه ناباروری بانوان به مشکلی شایع تبدیل شده است. این معضل در اثر عوامل متفاوتی اتفاق می افتد که یکی از مهمترین آنها، کمبود ریزمغذی ها در بدن است. برای بهبود باروری بانوان و افزایش قدرت جنسی آنها، مصرف مکمل ها و مواد غذایی حاوی ویتامین ها، املاح و مواد معدنی از اهمیت بسیاری برخوردار است. مکمل های باروری حاوی مواد مورد نیاز بدن هستند و با تقویت سیستم ایمنی بدن زنان به آنان در بارداری کمک می کنند. در صورتی که این مشکل در اثر ژنتیک یا افزایش سن رخ ندهد، یک رژیم غذایی مناسب همراه با مکمل های تقویت کننده گزینه ایده آلی برای درمان ناباروری زنان به شمار می رود.

ریزمغذی ها به ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن می گویند که در عملکردهای مهم بدن و فعالیت های آنها نقش دارند. این مواد در تخمک گذاری، تقویت رحم، چرخه قاعدگی، سیستم ایمنی بدن، تولید انرژی و غیره تاثیرات بسیار خوبی بر جای می گذارند. مواد مغذی که از طریق مکمل ها دریافت می شود، در کاهش علائم تخمدان پلی کیستیک و عدم باروری ناشی از آن نیز نقش مهمی دارند. از این رو تغذیه مناسب و مکمل های تقویت کننده، بهترین راه برای حل ناباروری ناشی از کمبود ریزمغذی ها در بدن است.

تغذیه مناسب برای بهبود باروری بانوان

عوامل شایع نازایی و بهبود باروری بانوان از طریق مکمل گیاهی

ناباروری بانوان به دلایل متفاوتی ایجاد می‌ شود. از این رو برای درمان این معضل باید در ابتدا دلیل این مشکل را بیابید. این دلایل شامل موارد زیر می شوند:

  • تخمدان پلی کیستیک یا PCOS

این مشکل تعادل هورمون ها در بدن زنان را از بین می برد و یکی از مشکلات شایع ناباروری عنوان می شود.

  • اندومتریوزیس

در اثر اندومتریوزیس بافت داخلی رحم یا اندومتر خارج از آن رشد می کند.

  • نارسایی فاز لوتئال

این مشکل نیز سطح پروژسترون طبیعی بدن بانوان را کاهش می دهد. در نتیجه ناباروری اتفاق می افتد.

این عوامل باید در ابتدا توسط پزشک تشخیص داده شوند و سپس درمان های متناسب با آنها انجام گیرد.

تاثیر مکمل های گیاهی در درمان ناباروری بانوان

مصرف مکمل های تقویتی و مغذی یکی از غیرتهاجمی ترین درمان های ناباروری به شمار می‌ رود. در واقع مکمل های گیاهی بهترین گزینه برای بهبود باروری بانوان هستند. این مکمل ها بدون هیچ گونه عارضه جانبی مقادیر مورد نیاز بدن به ریزمغذی ها را تامین می کنند و با تقویت سیستم ایمنی، عوامل موثر در ناباروری بانوان را رفع می کنند.

یکی از این مکمل ها  Fertilaid for women نام دارد. این محصول گیاهی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و تاثیر مخرب رادیکال های آزاد را خنثی می کند. مواد معدنی و ویتامین های به کار رفته در این مکمل همراه با عصاره های گیاهی ویتکس آگنوس، شبدر قرمز، جینسینگ سیبری و جینکو بیلوبا توانایی بانوان را برای بارداری افزایش می دهند. این ترکیبات تولید هورمون های زنانه را متعادل می کنند و در نحوه تخمک گذاری و تنظیم آن نقش مهمی دارند. همچنین مصرف مکمل گیاهی مورد نظر سبب رشد صحیح بافت آندومتر در رحم می شود و جایگزینی تخمک ها را در رحم تثبیت می کند. از این رو مکمل های گیاهی بهترین گزینه بدون ضرر برای تقویت سیستم باروری بانوان هستند.

نقش ریزمغذی ها در بهبود باروری بانوان

بارداری مهمترین بخش از زندگی هر زنی عنوان می شود. برخی از افراد به دلایل متفاوتی ممکن است به صورت طبیعی قادر به باردار شدن نباشند. از این رو حل مشکل ناباروری بانوان از اهمیت بالایی برخوردار است. ژنتیک، سن، قاعدگی نامنظم، مشکلات هورمونی، بیماری های تخمدان و غیره از جمله عوامل شایع عدم بارداری به شمار می روند که درمان های به خصوصی برای هر کدام از آنها در نظر گرفته می‌ شود.

به طور کلی ناباروری در بسیاری از مواقع به دلیل ضعف سیستم کلی بدن بانوان رخ می دهد. عدم مصرف غذاهای مفید و دریافت ویتامین ها، مواد معدنی و سایر ریزمغذی ها، موجب ضعیف شدن بدن و در نتیجه ناباروری می شود. برای جبران کمبودها، مصرف مکمل های مخصوص بارداری توسط پزشک توصیه می شود، زیرا این مکمل ها حاوی ویتامین ها و سایر مواد مورد نیاز بدن هستند و در سلامت بدن بانوان و تقویت آنها نقش مهمی دارند.

نقش ریزمغذی ها در بهبود باروری بانوان

انواع مکمل های تقویتی برای بهبود باروری بانوان

امروزه مکمل های تقویتی متنوعی تولید می شوند که همگی آنها در افزایش قدرت باروری بانوان تاثیرگذار هستند. این مکمل ها شامل موارد زیر می شوند:

مکمل ویتامین های گروه B

ویتامین های گروه B شامل B1 ،B2 ،B3 ،B6 و B12 تاثیر فوق العاده ای در سلامت تخمدان و رفع مشکلات ناباروری ناشی از آن دارند. این ویتامین ها انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کنند و مکمل تقویت کننده بدن به خصوص سیستم تولید مثل به شمار می روند.

بر اساس نتیجه آزمایشات صورت گرفته روی زنان ناباروری که از این مکمل ها به خصوص ویتامین B12 استفاده کرده بودند، میزان بارداری آنان تا حدود زیادی افزایش پیدا کرد. این ویتامین ها اختلالات موجود در تخمگذاری را کاهش می دهند و به بهبود باروری بانوان کمک می کنند. بهترین مکمل های ویتامین های گروه ب عبارتند از:

مکمل غنی از کلسیم

کلسیم یکی از مواد معدنی مورد نیاز بدن به خصوص استخوان ها است که ممکن است در عدم بارداری تاثیرگذار باشد. البته تحقیقات در این زمینه هنوز ادامه دارد. زنان باید روزانه 1000 میلی گرم کلسیم دریافت کنند. اگر این میزان با مصرف غذاها تامین نشود، استفاده  از مکمل های کلسیم ضروری است. بهترین مکمل های کلسیم عبارتند از:

مکمل تقویتی حاوی استیل ال کارنیتین

این مکمل به دلیل برخورداری از اسید آمینه ال کارنیتین، موجب تبدیل چربی به انرژی می شود. ال کارنیتین به طور طبیعی در بدن وجود دارد و همراه با ALC و LC برای افزایش باروری زنان به کار می‌ رود. مکمل مورد نظر نوعی آنتی اکسیدان قوی است که به تقویت سیستم باروری زنان کمک می کند. این ماده همچنین قدرت بارداری را در سنین بالا افزایش می دهد و در کاهش بیماری های سیستم باروری زنان همچون تخمدان پلی کیستیک، آندومتریوز و آمنوره نیز نقش موثری دارد. از بهترین مکمل های ال کارنیتیتن عبارتند از:

ویتامین D مکمل تقویتی مهم در باروری

نقش ویتامین دی را نباید در بهبود باروری بانوان نادیده گرفت. این ویتامین که به صورت مکمل های D3 در بازار وجود دارد، ماده اصلی برای جذب کلسیم مورد نیاز بدن به شمار می‌ رود. بر اساس مطالعات انجام شده روی زنان نابارور، نقش این ویتامین بسیار مشهود است. این تحقیقات نشان داد که زنان مبتلا به تخمدان پلی کیستیک از مقادیر کافی ویتامین D برخوردار نبودند.

این ویتامین در تولید تخمک های باکیفیت و بارور نقش مهمی دارد و به تشکیل هورمون های زنانگی کمک بسیاری می کند. ویتامین D، موجب ایجاد تعادل در هورمون های جنسی زنان می شود و بارداری را برای آنان میسر می کند. این مکمل تولید هورمون های جنسی استروژن و پروژسترون در زنان را افزایش‌ می دهد و موجب تنظیم دوره قاعدگی می شود. از این رو احتمال بارداری در زنان افزایش پیدا می کند. بهترین مکمل های حاوی این ویتامین عبارتند از:

مکمل حاوی کوآنزیم Q10

این ماده به طور طبیعی در بدن تولید می‌ شود. در برخی از مواقع کمبود کوآنزیم Q10 خون در ناباروری زنان تاثیرگذار است. این ماده سبب تولید انرژی در سلول ها می شود. بر اساس نتیجه آزمایشات صورت گرفته روی زنان ناباروری که تحت درمان IVF قرار داشتند، میزان زیاد این ماده در خون، موجب بهبود عملکرد تخمدان ها شد. از این رو مکمل های حاوی کوآنزیم در بهبود باروری بسیار موثر هستند. بهترین مکمل های حاوی کوآنزیم کیوتن عبارتند از:

مکمل حاوی ویتامین اسید فولیک یا B9

این نوع از مکمل ها نیز موجب تقویت سیستم تولید مثل زنان و بارداری آنان می‌ شوند. اسید فولیک یا ویتامین B9 بهتر است یک ماه قبل از بارداری استفاده شود. در این صورت شانس باروری زنان افزایش پیدا می کند. دوز مصرفی این مکمل برای زنانی که قصد حاملگی دارند، 400 الی 800 میکروگرم در روز عنوان می شود. بهترین مکمل های فولیک اسید عبارتند از:

مکمل آهن و تاثیر آن در حل مشکلات ناباروری

بهبود باروری بانوان از طریق مصرف مکمل آهن یکی از روش های بدون ضرر و نتیجه بخش است. این مکمل موجب حل اختلالات تخمک گذاری می شود و شانس بارداری زنان را افزایش می دهد. مطالعات انجام شده روی بیش از 18000زن نابارور نشان می دهد که مکمل آهن در رفع عدم بارداری در اثر اختلال تخمک گذاری موثر است. بهترین مکمل های آهن عبارتند از:

مکمل امگا 3 بهترین گزینه برای باروری زنان

مکمل های حاوی امگا 3 در سیستم کلی بدن تاثیرگذار هستند. از این رو مصرف این مکمل ها موجب تقویت سیستم رحم و افزایش احتمال بارداری می شود. این ماده سن بارداری را افزایش می دهد و سلامت بانوان و جنین را نیز تضمین می کند. امگا 3 اسید چرب ضروری بدن است که باید آن را از طریق مصرف غذاهای دریایی یا مکمل های تغذیه ای تامین کرد.

مکمل تقویتی حاوی سلنیوم

سلنیوم ماده ای معدنی است که در افزایش قدرت سیستم تولید مثل زنان نقش اساسی را بر عهده دارد. کمبود این ماده ممکن است سبب سقط جنین شود. سلنیوم از جمله مواد معدنی است که سلامت مایع فولیکولی اطراف تخمک زنان را حفظ می کند و مانع از رسیدن آسیب به آن می شود. بر اساس تحقیقات پزشکی، مصرف 55 میکروگرم از این ماده در روز به باروری زنان کمک بسیاری می کند. بهترین مکمل های حاوی سلنیوم عبارتند از:

مولتی ویتامین و نقش آن در بهبود باروری بانوان

مولتی ویتامین ها شامل ترکیبات بسیاری از مواد مورد نیاز و تقویت کننده بدن هستند که در یک مکمل ترکیب شده اند. از این رو مصرف آنها به جای یک نوع مکمل خاص پیشنهاد می شود. ریزمغذی های موجود در مولتی ویتامین ها به افزایش احتمال بارداری زنان کمک می کنند و عملکرد سیستم تولید مثل بانوان را نیز بهبود می بخشند. این مکمل ها باید دارای حداقل 400 میکروگرم فولات، 15 میکروگرم ید، 300 میلی گرم کولین، 18 میلی گرم آهن و 600 IU ویتامین D باشند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد بهترین مولتی ویتامین ها و مکمل های باروری، اینجا کلیک کنید.

مولتی ویتامین و نقش آن در بهبود باروری بانوان

نتیجه گیری

بهبود باروری زنان از راههای متفاوتی امکان پذیر است. اما مصرف مکمل های تقویت کننده بهترین و ایمن ترین روش برای بارداری زنان به شمار می‌ رود. این محصولات به دلیل برخورداری از ریزمغذی ها نقش مهمی در تقویت سیستم تولید مثل بانوان و حل مشکلات ناباروری آنان دارند. مکمل های حاوی کلسیم، ویتامین های گروه B، امگا 3، سلنیوم، آهن و غیره تاثیر فوق العاده ای در درمان اختلالات ناباروری همچون تخمدان پلی کیستیک، اختلال در تخمک گذاری، اندومتریوزیس و غیره می گذارند.

مکمل های تقویتی موجب تقویت رحم می شوند و چرخه قاعدگی را تنظیم می کنند. این محصولات با تقویت سیستم ایمنی بدن و تولید انرژی سلول ها، قدرت باروری زنان را بهبود می بخشند. با این حال مصرف خودسرانه مکمل ها ممکن است اثرات مخربی روی بدن بر جای بگذارد. از این رو هرگز بدون مشورت با پزشک از هیچ مکمل تقویت کننده ای استفاده نکنید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم