قرص و مکمل آهن

نمایش 1–16 از 106 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

خرید قرص و مکمل آهن

مکمل آهن بهترین گزینه برای درمان کم خونی ناشی از فقر آهن است. زیرا در محتویات این محصول مقادیر متفاوتی از آهن وجود دارد که به سرعت جذب بدن می شود و در درمان کم خونی موثر است.

امروزه مکمل های آهن را به فرم قرص، شربت، کپسول، قطره خوراکی و پودر تولید می کنند که تمامی افراد قادر به استفاده از آنها باشند. در این مقاله قصد داریم انواع مکمل های آهن ایرانی و خارجی را بررسی کنیم.

نقد و بررسی مکمل آهن

مکمل های آهن نقش مهمی در زندگی افراد دارند و برای حفظ سلامت و جلوگیری از ابتلا به کم خونی، بیماری های تنفسی، مشکلات قلبی، نقص های مادر زادی و غیره مفید هستند. علاوه بر استفاده از ماده اصلی آهن در این محصولات در محتویات برخی از آنها ترکیبات دیگری همچون: ویتامین C و فولیک اسید نیز به کار می رود.

میزان مصرف این مکمل ها با توجه به شرایط فیزیولوژیکی، جنسیت و سن افراد متفاوت است. همچنین فرم و دوز مکمل آهن نیز تاثیر بسیاری در نحوه و میزان مصرف آن دارد‌‌. در حالت کلی زنان بالغ و دارای کمبود آهن باید روزانه 18 میلی گرم و مردان 8 میلی گرم از این مکمل را استفاده کنند.

البته این میزان برای کسانی که دارای فقر شدید آهن و کم خونی هستند، به میزان 50 الی 100 میلی گرم در سه وعده مشخص شده است. برای دریافت نتیجه کامل از این مکمل ها دوره مصرف آن باید حداقل 3 تا 6 ماه درنظر گرفته شود.

انواع مکمل آهن (قرص، کپسول شربت، قطره و پودر)

مکمل‌ های حاوی آهن به صورت های متفاوتی تولید می شوند که استفاده از آنها برای تمامی گروه های سنی ممکن باشد. هر فرد با توجه به میزان کمبود آهن در بدن خود باید نوع مناسبی از آنها را خریداری و مصرف کند. در ادامه فرم های متفاوت این مکمل را بررسی می کنیم.

قرص و مکمل آهن

قرص های آهن جز مکمل های پرفروش هستند که به صورت قرص های بلعیدنی، جوشان، جویدنی و قرص‌ هایی با فرمول آهسته رهش ساخته می شوند. شرکت های دارویی، تمامی این قرص ها را با دوزهای متفاوت به تولید می رسانند.

در هر بسته بندی تعداد مشخصی قرص آهن با دوز متفاوت وجود دارد که برای مصرف یک دوره افراد کافی است. قرص ویتا گلوبین ویتان فارما و قرص آیزن پلاس یوروویتال دو نمونه از بهترین قرص های حاوی آهن هستند که در ایران و سایر کشورهای دیگر به طرفداران بسیاری دارند.

شربت آهن

شربت ها نیز به دلیل فرم مایع خود استفاده راحتی دارند و اغلب برای کودکان، افراد مسن، بیماران دارای مشکلات بلع و غیره مناسب هستند. البته کسانی که ترس از مصرف قرص دارند نیز با تهیه دوز مناسب این شربت ها، قادر به تامین کمبود آهن بدن خود هستند. در ادامه چند نمونه از شربت های پرفروش آهن را نام می بریم.

  • شربت فروگلوبین پلاس ویتابیوتیکس
  • شربت میم اورنج مایر ویتابیوتیکس
  • شربت آهن آیروفیکس دایونیکس فارما
  • شربت آهن سندروس

کپسول آهن

فرم پرمصرف دیگری از مکمل آهن، کپسول ها هستند. این محصولات به صورت سافت ژل یا ساده تولید می‌ شوند و در دسترس عموم قرار می گیرند. کپسول ها به دلیل برخورداری از پوشش ژلاتینی، به صورت سخت یا نرم تولید می شوند.

این محصولات سرعت هضم و جذب بالایی دارند و به همین دلیل انتخاب بسیار مناسبی برای تامین آهن مورد نیاز بدن هستند. کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس و کپسول فربینیل نیل فارمد را باید جز مکمل های بسیار پرفروش آهن دانست.

قطره

قطره های آهن بدون شک برای نوزادان و کودکان تهیه می شوند. این محصولات دارای دوز مشخصی از آهن هستند که نیاز بدن نوزادان را به راحتی تامین می کنند.

امروزه قطره های خوراکی آهن با طعم های مطبوع و میوه ای به تولید می رسند که کودکان راحت تر قادر به مصرف آنها باشند. قطره لیپوزوفر فورا، فروزومال، قطره آهن و ویتامین آ د ویت اسلیک جز محبوب ترین قطره های آهن در ایران هستند.

پودر یا ساشه

مکمل آهن به صورت پودر نیز به تولید می رسد. این پودرها در بسته هایی به فرم ساشه به بازار عرضه می شوند که هر بسته برای مصرف یک وعده کافی است. پودرها به راحتی در انواع نوشیدنی های طبیعی مانند آب پرتقال قابل حل هستند و برای کودکان یا کسانی که مشکلات بلع دارند، بهترین گزینه برای تامین آهن مورد نیاز بدن آنان محسوب می شوند. ساشه لیپوزومال فروسیس ویواتیون و ساشه سیدرال اورو فارمانوترا دو نمونه از پرطرفدارترین مکمل های آهن هستند.

قرص آهن ایرانی

شرکت های ایرانی بسیاری در زمینه تولید انواع مکمل آهن فعالیت دارند. این شرکت ها با تیم حرفه ای متخصص خود از بهترین روش های علمی و ترکیبات برای تهیه فرمولاسیون قرص های آهن استفاده می کنند. به همین دلیل کیفیت بسیاری از مکمل های حاوی آهن تولید شده در ایران با محصولات خارجی برابر است.

همچنین هزینه قرص های آهن ایرانی بسیار کمتر از نوع خارجی است و این امر طرفداران آنها را افزایش داده است. دسترسی راحت به این محصولات نیز از جمله فواید دیگر مکمل های آهن ایرانی به شمار می‌ رود که این محصولات را بسیار محبوب کرده است. در ادامه برخی از پرفروش ترین قرص های آهن ایرانی را معرفی می کنیم.

  • قرص فروفورت گاین
  • قرص آهن فومارات رزاویت
  • قرص آهن فروس سولفات
  • قرص مولتی پریناتال سوپرابیون
  • قرص بست فولات دارو افشان
  • قرص آیرون کمپلکس والمارک

قرص و مکمل آهن خارجی

مکمل های آهن خارجی نیز به دلیل کیفیت بالای خود در ایران پرفروش هستند و بسیاری از افراد برای تامین آهن مورد نیاز بدن خود خرید این مکمل ها را ترجیح می دهند.

این محصولات نیز به صورت فرم های متفاوت در بازار موجود هستند و با توجه به نوع آهن و دوز آن برای افراد متفاوت مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین به دلیل دوز پایین آهن در این محصولات، عوارض جانبی آنها کمتر از نوع ایرانی این مکمل ها است.  در ادامه برخی از بهترین انواع مکمل های آهن خارجی موجود در ایران را نام می بریم.

  • کپسول آهن پلاس فولیک اسید ویواتیون
  • قرص آیرون بیس گلیسینات هلث اید
  • کپسول سیدرال فارمانوترا
  • کپسول فروگلوبین ویتابیوتیکس
  • کپسول فرودین هولیستیکا
  • قرص آیرون پلاس هلث برست
  • قرص اکتی آیرون لیبرتی سوئیس
  • قرص آیرون پلاس فلکسان

خرید قرص آهن

از آنجایی که یک چهارم افراد در جهان دچار فقر آهن هستند، از این رو مکمل های حاوی این ماده طرفداران بسیاری دارند. زیرا علاوه بر اینکه افراد برای پیشگیری از کمبود آهن در بدن و جلوگیری از خطرات آن، هزینه کمتری را پرداخت می کنند، به راحتی قادر به جبران کمبود این ماده در بدن هستند.

قبل از خرید قرص و مکمل آهن باید به نکات زیر توجه کنید که بهترین و مناسب ترین محصول در اختیار شما قرار گیرد:

  • قیمت مکمل های آهن
  • خارجی و ایرانی بودن آن
  • نوع مکمل های آهن
  • برند یا شرکت تولید کننده
  • دوز مصرفی
  • فرم آهن به کار رفته در مکمل و میزان جذب آن

قیمت مکمل و قرص آهن

تنوع مکمل های حاوی آهن به گونه ای است که هر فرد با توجه به نیاز بدن خود به این ماده و شرایط فیزیولوژیکی، جنسیتی و سنی خود قادر به انتخاب نوع مناسبی از آنها باشد.

البته هر مکمل با توجه به برند، کیفیت و میزان ترکیبات موجود در خود از قیمت های متفاوتی نیز برخوردار است. از این رو در زمان خرید آنلاین یا حضوری این محصولات باید در ابتدا به ویژگی های آن توجه کنید و سپس قیمت محصول را مد نظر قرار دهید.

خرید و قیمت قرص و مکمل آهن

مکمل آهن یکی از پرفروش ترین محصولات کمک تغذیه ای است که با فرم های متنوع شربت، قرص، کپسول، قطره و پودر به تولید می رسد. این محصولات دارای کیفیت و دوز متفاوتی از آهن هستند و قیمت های آنها نیز با توجه به ویژگی ها و ایرانی یا خارجی بودن مکمل متغیر است. به همین دلیل قبل از خرید این محصولات باید از برند، فرم آهن، دوز و سایر ویژگی های این مکمل ها اطلاع کامل پیدا کنید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم