مکمل آرژنین

نمایش 1–16 از 40 نتیجه

  • مرتب سازی بر اساس :

دانستنی هایی در مورد مکمل آرژنین

مکمل غذایی و دارویی آرژنین، یکی از بهترین مکمل های موجود در بازار است که از آمینو اسید نیمه ضروری ال آرژنین به تولید می رسد. این ماده وظایف مهمی در بدن برعهده دارد. از طریق مصرف مکمل آرژنین، از تجمع چربی در بافت های بدن و افزایش وزن غیراصولی جلوگیری می شود. این ماده همچنین به افزایش حجم توده های عضلانی نیز کمک می کند.

مزایای دیگر این مکمل، شامل انتقال بهتر و سریعتر سیگنال های عصبی، پاکسازی رادیکال های آزاد و سموم، تقویت قوای جنسی، تنظیم سطح نمک پوست، افزایش کلسترول خوب خون، تقویت سیستم ایمنی، تحریک ترشح هورمون رشد، گشاد شدن رگ های خونی و بهبود گردش خون در بدن می شود. به همین دلیل مکمل این ماده، در بین ورزشکاران به خصوص بدنسازان بسیار محبوب است، زیرا به بهبود عملکرد ورزشی آنها در حین ورزش های هوازی کمک بسیاری می کند.

ال آرژنین به طور طبیعی در غذاهایی از جمله آجیل، بادام زمینی، دانه های روغنی، مرغ، ماهی، گوشت قرمز، حبوبات، کشمش و غیره وجود دارد. با این حال برخی از افراد ممکن است مقدار کافی از این ماده را دریافت نکنند. در این صورت مکمل های ال آرژنین توصیه می شوند.

دانستنی هایی در مورد مکمل آرژنین

مکمل آرژنین چیست و در چه اشکالی تولید می شود؟

مکمل ها همانطور که از نام آنها مشخص است، باید همراه با رژیم غذایی سالم مصرف شوند. قرص ال آرژنین، یکی از بهترین و محبوب ترین مکمل های غذایی است که در برندهای متنوعی به بازار عرضه می شود. این مکمل به بهبود عملکرد بدن کمک می کند و تاثیرات فوق العاده ای در تمرینات ورزشی بدنسازان برجای می گذارد.

آرژنین نوعی آمینو اسید نیمه ضروری است که در ساخت پروتئین عضلات نقش به سزایی دارد. این ماده در تمامی مواد غذایی پروتئین دار یافت می شود و کمبود آن در بدن، به دلیل عدم برخورداری از رژیم غذایی سالم ایجاد می شود. این مکمل به دو صورت تزریقی و خوراکی به تولید می رسد و بنا به شرایط جسمی هر فرد، قابل مصرف است.

در مکمل های ال آرژانتین، از ترکیب سه آمینو اسید ضروری به نام ال آرژنین، ال اورنیتین و ال لیزین استفاده می شود. در مکمل آرژنین از هیچ گونه مواد مصنوعی، نگهدارنده و افزودنی های نشاسته ای استفاده نشده است. از این رو مصرف آن برای ورزشکاران، کودکان و سایر افراد سالم مانعی ندارد.

مکمل حاوی آرژنین چه نقشی در بدن ایفا می کند؟

پروتئین ها در بدن نقش مهمی دارند و به عضله سازی و افزایش حجم اصولی بدن کمک می کنند. واحدهای سازنده پروتئین، به نام آمینو اسید شناخته می‌ شوند. این مواد در دو گروه ضروری و غیرضروری قرار دارند که بر اساس تولید یا عدم تولید آنها در بدن نامگذاری می‌ شوند. آرژنین، نوعی آمینو اسید نیمه ضروری است که بدن به طور طبیعی آن را تولید نمی‌ کند و باید از طریق مصرف مواد غذایی آن را تامین کرد.

یکی از وظایف مهم این مکمل ها، گشاد کردن عروق و رگ ها است. از این طریق گردش خون در بدن سریع تر اتفاق می افتد و مواد غذایی مورد نیاز اندام ها به سرعت در بدن انتقال پیدا می کنند. از این رو ورزشکاران به خصوص بدنسازان، بیماران قلبی عروقی، افراد دارای مشکلات نعوظ، کودکان در سن رشد و غیره، مصرف کنندگان اصلی مکمل آرژنین هستند.

این مکمل با ترشح هورمون رشد و سایر هورمون ها، به رشد اندام های بدن کمک می کند و در سلامت آنها نقش مهمی دارد. ال آرژانتین فعالیت های بدن را کنترل می کند و از آسیب رادیکال های آزاد و سایر مواد زائد و سمی ناشی از مصرف پروتئین ها به بدن جلوگیری به عمل می آورد. این مکمل التهابات داخلی را کاهش می دهد و موجب انجام برخی از فرآیندهای فیزیولوژی عضلات می شود. این ماده در تشکیل نیتریک اسید نیز نقش مهمی دارد و بدین طریق، به تقویت قوای جنسی نیز کمک می کند.

این مکمل به دلیل برخورداری از ال آرژنین، وظیفه بهبود عملکرد سیگنال های سلول های عضلانی را نیز بر عهده دارد. با مصرف این مکمل سطح کلسترول خوب در خون افزایش پیدا می کند و سوخت و ساز چربی و سطح نمک در بدن تنظیم می شود. مکمل مورد نظر برای بدنسازان بسیار ضروری است، زیرا به دلیل احتباس آب و نمک در زیر پوست، مانع از دست دادن آب زیر پوست آنان می شود. از این رو عضلات بدن ورزشکاران بسیار نرم، صاف، دارای پف و فاقد برآمدگی دیده می شود.

مصرف مکمل آرژنین برای چه کسانی مناسب است؟

ال آرژنین که یکی از آمینو اسیدهای مورد نیاز بدن به شمار می رود، ممکن است ضروری یا غیرضروری باشد. در بزرگسالان مصرف این مکمل غیرضروری است، اما کودکان در زمان بلوغ و برای تقویت و استحکام سیستم ایمنی بدن خود در دوران رشد، به این مکمل نیاز دارند. علاوه بر این افراد زیر کاندیدای مناسبی برای دریافت این مکمل هستند.

  • نوجوانان و کودکان کمتر از هفت سال برای افزایش ترشح هورمون رشد باید این مکمل را مصرف کنند.
  • افراد دچار آسیب دیدگی برای ترمیم و بهبود جراحات و التهابات بدن خود ممکن است از این مکمل استفاده کنند.
  • افراد دارای مشکلات عروق و بیماران قلبی، برای گشاد شدن رگ ها و گردش بهتر خون در آنها قادر به استفاده از این مکمل هستند.

مکمل مورد نظر قطر و ضخامت عروق خونی را افزایش می دهد. به همین دلیل برای افراد دارای مشکل نعوظ نیز مناسب است، زیرا در این صورت با افزایش جریان خون در رگ ها، کشش و انقباض عضلات راحت تر صورت می گیرد. ال آرژنین در تولید گاز نیتریک اکسید نقش مهمی دارد و به همین دلیل، موجب تقویت قوای جنسی نیز می شود. بدنسازان و ورزشکاران حرفه ای نیز برای افزایش بازده تمرینات خود به این مکمل نیاز دارند، زیرا مکمل های حاوی آرژنین سیستم ایمنی بدن را بهبود می بخشند و بدنسازان را برای انجام تمرینات سخت آماده می کنند.

این مکمل ها در افزایش حجم عضلات و پروتئین سازی آن نیز موثر هستند و از خستگی و تحلیل عضلات بعد از ورزش نیز جلوگیری به عمل می آورند. مصرف مکمل آرژنین برای افرادی که قصد کاهش وزن دارند، بسیار مناسب است، زیرا ال آرژنین موجود در این مکمل، ماده اولیه گاز نیتریک اکسید به شمار می رود. این ماده با تقویت اکسیژن مایع و تنظیم فشار خون موجب افزایش هورمون رشد نیز می شود.

مکمل های آرژنین چه فوایدی دارند؟

این نوع مکمل های تغذیه ای و دارویی، تاثیرات فوق العاده متنوعی روی بدن دارند. از طریق مصرف این مکمل ها، مشکلات زیر به راحتی درمان می‌ شوند.

  • این مکمل در کاهش فشار خون افراد مبتلا به فشار خون بالا بسیار موثر است.
  • مکمل ال آرژنین نشانه های بیماری آنژین صدری را کاهش می دهد.
  • این مکمل به دلیل خواص ضد التهابی و تقویت کنندگی خود، موجب افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن می شود و دوران نقاهت بیماران تحت عمل جراحی را کاهش می‌ دهد.
  • آرژنین مکملی فوق العاده در کاهش ابتلا به بیماری های عفونی است.
  • با مصرف مکمل آرژنین، احتمال خطر ابتلا به بیماری‌ های قلبی و عروقی کاهش پیدا می کنند.
  • کودکان و نوجوانان با مصرف این مکمل به قد بلند دست پیدا می کنند.

همچنین این مکمل عملکرد سیگنال های عصبی را بهبود می بخشد و مانع از عقب ماندگی جسمی کودکان می‌ شود. مصرف مکمل های حاوی آرژنین در افزایش قدرت جنسی، باروری و نعوظ راحت در مردان موثر است. از فواید این مکمل برای بدنسازان باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  • موثر در کاهش وزن
  • افزایش دهنده حجم عضلات
  • افزایش دهنده سرعت ریکاوری عضلات
  • کاهش خستگی بعد از تمرینات ورزشی
  • بهبود کارایی ورزشی در بدنسازان

قرص ال آرژنین بر عضله ‌سازی چه تاثیری دارد؟

ورزشکاران به خصوص بدنسازان، از جمله افرادی به شمار می روند که از مکمل های حاوی ال آرژانتین استفاده می کنند، زیرا این ماده نوعی آمینو اسید است که در ساخت پروتئین عضلات نقش مهمی دارد. بدنسازان نیز برای افزایش حجم عضلات و رشد سریع تر آنها به این مکمل نیاز دارند. علاوه بر این، ال آرژنین با انتقال سیگنال هایی مبنی بر تولید هورمون رشد بیشتر به سلول های عضلانی، به افزایش حجم عضلات کمک می کند.

یکی دیگر از فواید مکمل آرژنین برای بدنسازان، ترمیم و بازسازی عضلات بعد از تمرینات سخت ورزشی است. از این رو ریکاوری عضلات بعد از ورزش به سرعت انجام می شود و بدون کوچکترین احساس خستگی، کوفتگی و درد، حجم عضلات چندین برابر خواهد شد.

سایر مکمل های بدنسازی شامل پروتئین وی، گینر، گلوتامین، کراتین و … را از بهترین برندها می توانید از داروخانه آنلاین داروهوم تهیه نمایید.

مکمل های آرژنین چه فوایدی دارند؟

چه مواد غذایی دارای بالاترین سطح ال آرژنین هستند؟

آرژنین از طریق مصرف مواد غذایی پروتئین دار در بدن تامین می شود، زیرا بدن به طور طبیعی قادر به تولید آن نیست. از این رو مواد غذایی حاوی ال آرژنین نقش مهمی در فعالیت های بدن ایفا می کنند. این مواد شامل ماهی، گوشت قرمز، مرغ، لوبیا، غلات، سویا، لبنیات، آجیل ها، دانه های کنجد و آفتابگردان، جو دوسر، برنج قهوه ای، ذرت، شکلات و کشمش می شوند. در صورت عدم مصرف این مواد غذایی، مکمل های حاوی ال آرژنین توصیه می شود.

بهترین زمان مصرف مکمل آرژنین برای بدنسازان چه موقع است؟

زمان مصرف این مکمل تاثیر بسیار زیادی روی اثرگذاری آن دارد. ورزشکاران و بدنسازان برای بهبود عملکرد ورزشی خود، باید نیم الی یک ساعت قبل از شروع تمرین این مکمل را مصرف کنند. مکمل مورد نظر، خونرسانی به عضلات را بهبود می بخشد و در افزایش استقامت بدن ورزشکاران بسیار موثر است.

نحوه مصرف مکمل آرژنین برای بدنسازان چگونه است؟

بدنسازان باید این مکمل را قبل از تمرینات خود به صورت یک الی دو وعده در طول روز مصرف کنند. این افراد باید 2 الی 3 ماه بعد از اتمام دوره، مصرف این قرص را کنار بگذارند. بعد از 3 ماه امکان استفاده مجدد این مکمل وجود دارد.

مصرف ال آرژنین برای چه افرادی باید با احتیاط صورت گیرد؟

افراد دارای شرایط زیر بهتر است مکمل مورد نظر را زیر نظر پزشک و با تجویز او مصرف کنند.

زنان باردار و شیرده

این مکمل در دوران بارداری نباید به صورت طولانی مدت مصرف شود. با این حال مصرف کوتاه مدت آن نیز باید توسط پزشک تایید شود.

کودکان

کودکان باید دوز مشخصی از مکمل آرژنین را به صورت قرص مصرف کنند. بهتر است از تزریق مکمل ال آرژنین تزریقی برای کودکان خودداری شود.

افراد دارای آلرژی و آسم

مکمل مورد نظر ممکن است سبب ایجاد آلرژی و تورم سیستم تنفسی افراد شود. از این رو کسانی که دارای آلرژی فصلی شدید هستند یا به آسم ابتلا دارند، باید این مکمل را زیر نظر پزشک مصرف کنند.

افراد مبتلا به هرپس

هرپس نوعی ویروس بیماری زا است که سبب ایجاد تبخال می شود. این ویروس با مصرف مکمل ال آرژنین تشدید می شود. از این رو افراد مستعد تبخال بهتر است این مکمل را مصرف نکنند.

افراد دارای فشار خون پایین

مکمل مورد نظر سبب کاهش فشار خون می شود. از این رو افراد مبتلا به این عارضه ممکن است با مصرف آن دچار سردرد و سرگیجه شوند.

بیماران کلیوی

این مکمل برای بیماران کلیوی باید با احتیاط مصرف شود، زیرا با مصرف این مکمل سطح پتاسیم بدن افزایش پیدا می کند که این امر خطرات بسیاری را برای بیماران کلیوی به همراه دارد.

افراد تحت عمل جراحی

افرادی که قصد انجام عمل جراحی دارند، برای جلوگیری از تغییر سطح فشار خون، دو هفته قبل از عمل باید از مصرف این مکمل پرهیز کنند.

آیا مکمل های آرژنین دارای عوارض هستند؟

اگر مکمل آرژنین در شرایط عادی مصرف شود، عوارض به خصوصی را ایجاد نمی کند. این مکمل بهتر است در دوره ای کوتاه و به صورت خوراکی مصرف شود. در این صورت عوارض احتمالی ناشی از آن به حداقل می رسد. این عوارض  شامل موارد زیر می شوند:

  • اسهال
  • درد در ناحیه شکمی
  • ایجاد واکنش آلرژیک
  • ایجاد تهوع و استفراغ
  • تشدید آلرژی و التهاب مسیر تنفسی
  • ضعف و سستی بدن

دوز مصرفی روزانه مکمل آرژنین چقدر است؟

نحوه مصرف این دارو برای تمامی افراد یکسان نیست. با این حال مصرف این مکمل نباید بیش از 10 گرم در روز باشد. افرادی که قصد افزایش NO در بدن خود را دارند، باید حدود 3 الی 5 گرم از مکمل مورد نظر را در صبح، نیم یا یک ساعت قبل از تمرین ورزشی، بعد از تمرین و نیم الی یک ساعت قبل از خواب مصرف کنند.

برای جلوگیری از تجزیه NO و افزایش پمپاژ خون در عضله، بهبود عملکرد استقامتی بدن و افزایش حجم عضلات بهتر است در هر وعده از این مکمل 500 تا 1000 میلی گرم ویتامین C مصرف کنید. دوز مشخص شده نباید از 3 گرم کمتر و از 10 گرم بیشتر باشد. بر اساس نتیجه تحقیقات به عمل آمده در این زمینه، بهترین دوز مصرفی ال آرژنین، 6 گرم در نظر گرفته می‌ شود.

بهترین مکمل های آرژنین در بازار کدامند؟

بدون شک مکمل آرژنین در انواع برندهای متنوع تولید می شود. با این حال برخی از مکمل های این ماده به دلیل کیفیت مواد و ترکیبات خود محبوبیت بیشتری در بین افراد به خصوص بدنسازان دارند. مکمل های زیر جزو بهترین مکمل های این گروه در بازار به شمار می روند.

مکمل حاوی آرژنین با چه داروهایی تداخل دارد؟

امکان تداخل مکمل ال آرژنین با برخی از داروها وجود دارد. مصرف همزمان این مکمل با برخی از داروها ممکن است در اثرات دارو تغییر ایجاد کند. بهتر است داروهای زیر را همزمان با این مکمل مصرف نکنید.

  • داروهای قلب و عروق
  • داروهای ضد انعقاد خون
  • داروهای ضد پلاکت
  • داروهای درمان نعوظ مانند سیلدنافیل و ویاگرا
  • داروهای کاهش فشار خون
  • داروهای مُدِر
  • داروهای کنترل دیابت

قرص ال آرژنین بر عضله ‌سازی چه تاثیری دارد؟

جمع بندی

مکمل آرژنین، یکی از بهترین مکمل های دارویی و غذایی است که برای جذب بهتر پروتئین در عضلات، کاهش متابولیسم چربی ها، گشاد شدن رگ های خونی، تقویت سیستم ایمنی بدن، کنترل فشار خون، ترشح هورمون رشد، افزایش کلسترول مفید خون، حجم دهی عضلات و ریکاوری آنها و غیره به کار می رود. این مکمل برای بدنسازان، کودکان در زمان بلوغ، میانسالان، افراد دارای مشکلات نعوظ و باروری، بیماران قلبی و عروقی و افراد آسیب دیده با جراحات شدید بسیار مفید است.

مصرف این مکمل باید بر اساس دوز مشخص شده انجام شود. در غیر این صورت ممکن است افراد را با مشکلاتی از قبیل اسهال، واکنش های آلرژیک، تنگی مجاری تنفسی، درد شکمی، تهوع، استفراغ و ضعف بدن روبه رو کند. برای اطلاع کامل از عوارض این مکمل و تداخل آن با داروهای دیگر، باید با پزشک خود مشورت های لازم را انجام دهید.

support_agent پشتیبانی 8 الی 19
delivery_dining ارسال به تمام نقاط ایران
verified_user ضمانت اصالت و سلامت
trending_up ارسال رایگان سفارش 400+ تومان
view_in_ar پیگیری سفارش ها

تمام حقوق مادی و معنوی برای داروهوم محفوظ است. طراحی و اجرا توسط داروهوم